svansmamman skrev 2023-06-03 18:24:10 följande:
Jag ber om ursäkt om min kommentar uppfattades som något annat än av välmening. Jag har inte snappat upp att du har barn sedan innan, då är du väl insatt i oron jag kanske lite taffligt försökte få fram. ❤️
Vad skönt att du sluppit både blödningar och huggande smärta. Gällande ilningar har jag haft precis likadant på precis samma ställe du beskriver. Det har kommit när jag hostat eller typ snytit mig, ibland även när jag varit väldigt kissnödig och ska kissa. Det har också gjort rätt ont, sådär att jag hajat till. Jag hade det förra graviditeten också, dock betydligt senare. Annars hade jag nog blivit förskräckt nu. 🙈
Jag förstår precis känslan att greppa efter halmstrån, jag har också varit där! Jag hade tur som blev så minutiöst uppassad av min barnmorska pga min rädsla så jag hann få flera bekräftelser på kort tid om att allt såg bra ut. Tidigt VUL, mätning av HCG, NIPT osv. Ändå oroade man sig däremellan och tänkte att det skulle ha hunnit skita sig, fastän vi såg hjärtat slå i vecka 7.
Om man mår bättre av att hoppas på det bästa tycker jag man gör helt rätt i att göra det också. För mig som utomstående tycker jag ju också att det låter lovande att blödningarna lyser med sin frånvaro och att du inte känner någon smärta - det är ju verkligen positivt! Till veckan får du facit, och jag hoppas verkligen du får positiva besked! ❤️
Ingen fara, förstod att det var av välmening❤️
Ibland undrar man bara hur mödravården hade sett ut om det varit män som drabbats av detta som många av oss kvinnor får gå igenom? Det känns som att det är mycket som vi bara får ha lov att acceptera för att "det är normalt".
Skönt att du verkar ha haft en väldigt bra BM som tagit din oro på allvar men jag tror du måste haft en väldans tur. Att bara vänta på ett sånt här besked är fruktansvärt. Jag har ringt gyn/bm flera gånger denna vecka men får bara rådet att avvakta. "Bästa" tipset jag fick var att ta ett till gravtest men det säger ju egentligen ingenting om det är MA som ännu ligger kvar, det kan ju ta tid för hormonerna att sjunka (har som sagt inte blödig några klumpar).
Sen att jag fick rådet att ta två Alvedon och en Ipren för smärtan förra veckan kan jag också tycka är rätt konstigt innan man ens bekräftat att det faktiskt inte lever längre. Ipren ska man ju liksom låta bli om man är gravid...