Inlägg från: Anonym (Va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va)

Att ge bort barns leksaker kan orsaka trauma?

Att låta en våldsam storebror slå lillebror så pass att lillebror nu i vuxenålder fortfarande är så pass skadad av det att han inte vågar besöka besöka dig utan sällskap är helt sjukt. inser du inte det själv att du agerat och prioriterat totalt galet?

försäljningen av leksaker är ännu ett exempel på bristande omdöme ovh empati för någon annans känslor. jätte konstigt sätt att resonera på. Sålde du det när grabben fortfarande var ung och använde sakerna eller nu när han är vuxen? Anyway, så var det väl hans grejer och hans beslut om han vill behålla det. Skulle aldrig få för mig och sälja mina barns saker utan att fråga och då bara om de redan rensat ut dom.

tycker det låter som det nog funnit många mer saker som hänt mellan er och hur du har behandlat honom. För hans egen del hoppas jag har bryter kontakten och läker på egenhand (då du inte verkar förstå vilken roll du hade som förälder där och då).

• Anonym (Va)
    Anonym (Perka) skrev 2023-05-28 12:04:47 följande:

Stämmer det som nån skrev att du också misshandlade honom?

Om inte annat så är det psykisk misshandel och ts verkar totalt oförstående om hur detta kan forma och skada en person. de flesta mammor prioriterar sina barns välmående framför sitt egna men här verkar det varit totalt tvärt om Och det finns inge förståelse över allt som gått fel, bara en massa dåliga bortförklaringar (som aldrig visar ett uns av lyhördhet eller ödmjukhet).

vissa personer ska helt enkelt inte ha barn Och ts är rn sån.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-05-28 20:03:51 följande:
    Jag slog honom. Men jag befann mig i livet där det var som jobbigast. Jag blev väldigt stressad av att ha två barn. Dessutom var ju den äldsta sonen aggressiv. Så allt var jättejobbigt.

Jag bråkade mycket med min dåvarande man, pojkarnas pappa.

Jag gjorde allt i hemmet. Städade, lagade mat, tvättade kläder och massor, massor av saker.  När min man skilde sig med mig, så blev det ingen skillnad. Jag tog fortfarande hand om allt. Allt var så jobbigt.

inser du hur fel du har agerat? Inser du att du försöker rättfärdiga ditt beteende med omständigheter som ursäkt?
     har du någongång bett om ursäkt, sagt att du inser att du gjort fel (utan att skylla ifrån dig på "omständigheter")?  

klart som fan att din pojke är skadad av allt han fått vara med om, där DU alltid har funnit anledningar till varför det var ok för DIG att bete dig illa.

jag har tagit precis allt med mina barn i alla år och det har fan inte varit lätt med ett barn med diagnos dessutom, men jag har ALDRIG slått eller gjort illa, varken psykiskt eller fysiskt.

Svar på tråden Att ge bort barns leksaker kan orsaka trauma?