Inlägg från: Anonym (Ensomskriver) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensomskriver)

Att ge bort barns leksaker kan orsaka trauma?

OT:
    Jag reagerade som Aniiee - trots att jag inte har sett de andra trådarna - på att någonting känns skevt här. Om man skriver själv så blir en del trådstarters konstruktion lite märkliga för en.
    Jag får också ibland känslan av att de skrivs för att få veta någonting, eller få bekräftelse på någonting, som egentligen inte finns med i trådstarten. 

• Anonym (Ensomskriver)
    Anonym (Pappa) skrev 2023-05-25 10:10:34 följande:

Jag förstår inte det här med att koppla ihop andra trådar när syftet med denna del av forumet är anonymitet. När användare gör som du så skadar det syftet med anonymiteten. En del andra vågar inte prata om sina problem för att risken är att detaljer avslöjar dem när användare kopplar ihop vad de eventuellt skrivit tidigare.

Borde vara regelbrott att göra som du gör och sedan avstängning om man bryter mot reglerna...

Vilka bra och fina svar du gav, inklusive detta. 
  • Anonym (Ensomskriver)
    Anonym (Troll) skrev 2023-05-25 10:34:24 följande:
    Håller både med och inte. Påpekar man att ?nu skriver du igen det här är väl tråd x i ordningen ? så kapas tråden till att fokus hamnar på det och inte trådens innehåll. Så ny input till TS kan utebli.
    Vilket väl också är syftet, och ger den som påpekar det en känsla av makt och kontroll. Det finns en viss patetik i att leva ut sina maktbegär i andra människors trådar, men kan också vara ett sätt att visa omsorg om någon verkar ha fastnat i att ta upp samma fråga om och om igen. 
  • Anonym (Ensomskriver)
    Anonym (Troll) skrev 2023-05-25 12:36:11 följande:
    Ofta upplever jag att på FL är syftet ofta bara att vara elak med sådana kommentarer, för att det är enklare att leva ut det här än i verkligheten.

Sen finns det ju fall där någon verkligen fastnat i en tankeloop, men det är om saker verkligen tas upp i 30-50 trådar. 
    Jag hoppas att TS fick de svar hen behövde, ibland kanske man vill få nya perspektiv och startar en ny tråd? En gång fick jag en tråd kapad och testade då att starta en ny om samma ämne efter ett par veckor, och då gick det bättre. Så kanske även TS känt det?
Svar på tråden Att ge bort barns leksaker kan orsaka trauma?