Inlägg från: Anonym (Pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pappa)

Att ge bort barns leksaker kan orsaka trauma?

Konsolspel och leksaker kan ju dels ha ett affektionsvärde men de kan också vara värda väldigt mycket idag beroende på vad det är.

Personligen tycker jag det är väldigt konstigt att sälja ens barns leksaker utan att fråga. Iaf om barnet inte är jättelitet.

Sen tror jag det är bra att inte använda nedsättande ord överhuvudtaget som förälder. Så ordet "korkad" skulle jag inte ha sagt själv. En del reagerar på ett sådant språk.

Men det viktigaste som förälder är att skydda sina barn och sätta dem före sig själv till viss del. Om våld förekommer mellan syskon som passerat förskoleåldern så måste man sätta stopp för det. Sen förstår jag att det inte alltid är så lätt. Och att det inte heller är så lätt att söka stöd utifrån.

Sen undrar jag: var är pappan?

• Anonym (Pappa)

Sen som svar på din fråga:

Det krävs nog tid, samtal och förlåtelse för att återupprätta er relation. Det krävs att båda vill och är bra på att kommunicera. 

• Anonym (Pappa)
    Aniiee skrev 2023-05-25 08:39:10 följande:

Tredje tråden jag läser från dig. Det var ett tag sen sist. Jag har bara tre alternativ att se detta som:

1: Detta är ( en rätt smaklös) research för en roman. Di vill helt enkelt se vad som är normalt och onormalt för det är inte något du själv har erfarenhet om. Typfall av "know what you write" istället för "write what you know". Inget fel med det egentligen, men du borde vara tydlig med det isf.

2: Du är sonen, och söker bekräftelse på att du gör rätt som brutit med din familj, för vi matas med att "blod är tjockare än vatten" och många får dåligt samvete av att bryta med sina familjer även om de misshandlat dem svårt och under lång, lång tid. Inte heller fel.

3: Du är faktiskt mamma till denna numera unge man och fattar fortfarande inte, efter minst 2 andra trådar, att det är fel att du inte bara misshandlat killen själv, utan även hejat på din äldre son att göra likadant, och dessutom blivit dömd för det. Vilket är så inihelvete fel.

Jag förstår inte det här med att koppla ihop andra trådar när syftet med denna del av forumet är anonymitet. När användare gör som du så skadar det syftet med anonymiteten. En del andra vågar inte prata om sina problem för att risken är att detaljer avslöjar dem när användare kopplar ihop vad de eventuellt skrivit tidigare.

Borde vara regelbrott att göra som du gör och sedan avstängning om man bryter mot reglerna...

Svar på tråden Att ge bort barns leksaker kan orsaka trauma?