Inlägg från: Anonym (SL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SL)

Att ge bort barns leksaker kan orsaka trauma?

Hej

Jag ska vara ärlig med dig, först när jag läste ditt inlägg trodde jag att du var ett troll..När jag läser vidare börjar jag mer luta att du kanske har någon funktionsvariation.
    Jag menar inte att hoppa på dig utan mer att ditt sätt att resonera/agera tyder på det.

Du gjorde säkert så gott du kunde och kanske inte menade något illa. Men det är inte svårt att förstå att din yngsta son är besviken på dig och sin uppväxt. Du såg hans känslor som mindre viktiga, skyddade inte honom från broderns våld och sålde bara den yngres saker för att det var enklare för dig. Du stod inte upp för honom och det sätter sina spår. 

Det är mest troligt inte leksakerna i sig som gjort honom traumatiserad utan det faktum att du dels prioriterade dina behov före hans och dessutom gjorde skillnad på dina barn. Han var inte uttåtagerande och straffades för det. Brodern betedde sig illa men fick behålla sina saker.

Om du inte redan har diagnoser kanske det kan vara läge att ta reda på detta. Det kan hjälpa din son att förstå dig och sin uppväxt. Det förändrar ju inget som har hänt men kan förklara en del...

Svar på tråden Att ge bort barns leksaker kan orsaka trauma?