Kalla eller varma såser på Creme Fraiche
Jag vill gärna ha era recept på såser gjorda på Creme Fraiche och vad ni äter den till.
Jag vill gärna ha era recept på såser gjorda på Creme Fraiche och vad ni äter den till.
Till fisk/skaldjur : Creme fraiche, Majonäs, dill,gräslök, rom, Rödlök, lite Salt och peppar.
Till tex kyckling: Creme fraiche, yogert, dragon, honung, salt, peppar
Vanlig vitlökssås, creme fraiche, vitlök, salt, peppar
Creme fraîches och pesto, jag kokar upp och serverar den ljummen. Jag brukar servera det till pasta, lax eller skaldjur.
Romsås till fisk - creme fraiche, röd stenbitsrom.
Sås till pastasallad och grillat (främst kyckling) - creme fraiche och thai sweet chilisås
Enkel varm citronsås
Creme fraiche, en skvätt grädde, fiskbuljong, pressad citron, salt, svartpeppar, citronpeppar - koka upp och smaka av sedan i med hackad dill och servera
Gör jättemånga olika varianter men en återkommande är efter Jag stekt kött hälla i cf som får koka upp och blandas med köttets kryddor. Häll i lite soja och knorrs grillkrydda och smaka av med salt och peppar.
Låter inget vidare men blir väldigt gott Och den går alltid åt om vi bjuder på den när hr är kompisar och äter.
Dillsås till fisk: creme fraishe, dill (har hackad i frysen) och örtsalt. Kan göras varm eller kall.
Fusk-brunsås: Creme fraishe och kalvfond.
Fusk-aioli: Creme fraishe, lite majonäs och vitlök.
Chili-majo: Creme fraishe, majonäs, vitlök, sriracha eller annan chilisås, honung och sesamolja.
CF med 1-2 klyftor vitlök och knorr italiensk dressingmix är min favorit. Gjort den i 20 år och fortfarande lika god :)
Många förslag som verkar jättegoda. Om fler svarar får ni gärna skriva ungefär hur mycket av alla ingredienser ni lägger i.
Creme frasiche Franska örter är himmelskt gott att göra i en form med köttfärsbiffar i ugn.
Creme fraiche med riven ingefära och färsk basilika. Äter till köttfärsbiffar, grillat etc