Besviken på svärmor
Anonym (Besviken) skrev 2023-05-24 18:33:35 följande:
den dagen vi får barn ställer hon gärna upp så mycket hon kan, vi vill och behöver.
Inte vara en snål egenskap för er då ni inte vill ha dottern på förskolan. Det är ERT val, inte svärmors. Då får ni gå ner i tid.
Anonym (Besviken) skrev 2023-05-24 20:58:42 följande:
jag sitter på en relativt hög position inom IT-branschen som är svår att ersätta.Det du/ni inte tänkt på är att du kan få komplikationer vid förlossningen som du kan bli sjukskriven för.
Ni låter som extremt planerande människor. Tips - barn gör inte som ni planerar. Jag har sådana i min bekantskapskrets. Man lägger väl ner en bebis i sängen och så sover den typ. De fick en sömnvägrare och kolikbarn. Ett hårt slag in i föräldralivet men ett "välkommen till verkligheten".
Ett gott råd. Låt inte svärmor ta vab - det gör ni. Svärmor riskerar att bli riktigt sjuk av barnbakterier hur frisk hon än är nu.
Säg förlåt till svärmor. Säg att ni fått en tankevurpa och ge henne en stor blomsterkvast på morsdag.
Just det. En sak till. Bara för att ni planerar nu att vara föräldralediga tills dottern är tio månader. Jag vet mer än en förälder som golvats av kärleken till sitt barn och förlängt föräldraledighet eller till och med sagt upp sig. Just saying...