Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Besviken på svärmor

Å jisses, ni låter otroligt bortskämda och ego. Vilken supersnäll svärmor du har som kan tänka sig vara barnvakt måndag till fredag (gissar att det är vardagar) hela dagarna från barnet är 10 månader till 1,5 år. 

Själv har jag många år kvar i arbetslivet och typ 25 år (går tidigast i pension vid 70 år) tills jag blir pensionär. Jag har stora barn (15-25 år) och kan få barnbarn när som helst. Jag kommer absolut att ställa upp som barnvakt när det krisar och är akut. I övrigt kommer jag också att ställa upp som barnvakt när jag orkar och hinner. Men aldrig att jag skulle ta hand om en sån liten 5 dagar i veckan i 8 månader. 

För ett par år sen var jag barnvakt 3 dagar till en 1,5 åring när föräldrarna flyttade. Jag var helt slut och 3e dagen ville jag slänga ungen i väggen och få lugn och ro. Givetvis gjorde jag inte det men jag informerade föräldrarna på kvällen sista dagen att imorgon får ni ta barnet med er. 

Nu är jag inte gammal men jag har gjort mitt med småbarn. Det är extremt tungt att ta hand om någon annans barn när man själv inte längre är van vid det. 

Svar på tråden Besviken på svärmor