Inlägg från: Anonym (Pfft) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pfft)

Besviken på svärmor

Men skärp er! Var tacksamma att hon ställer upp som gratis barnvakt i ett och ett halvt år! Dessutom är 1,5 år precis lagom för att börja i fsk.

Man har faktiskt rätt att ändra sig! Hoppas att hon inte ställer upp alls nu efter era reaktioner.

JA - ni är fruktansvärt otacksamma!

• Anonym (Pfft)

Sätt det i perspektiv ts. När hon sa "så länge ni vill och behöver" så räknade hon väl med en normal tid innan fsk. I Sverige får man inte börja i fsk tidigare än 1 års ålder (man kan ansöka om dispens) och det betyder att de flesta barn börjar i den åldern, ofta har föräldrarna inte mycket till val utifrån ekonomi osv. Hon hade nog räknat med något liknande, och nu erbjuder hon sig till och med att ha barnet ett halvår längre. Som sagt, var tacksamma! Även hur lite hon än hade kunnat ställa upp så ska man alltid visa sin tacksamhet! Nu kan ni räkna med att hon ställer upp mindre i framtiden än hon annars hade gjort, garanterat.

• Anonym (Pfft)
    Anonym (Besviken) skrev 2023-05-24 19:56:21 följande:

Varför skulle vi skämmas? Det är hon som har erbjudit sig att ställa upp efter våra viljor och önskemål, och när vi säger vad vi behöver blir hon sur och begränsar? Hon skulle varit öppen med från början vad hon max kan ställa upp på, inte komma efteråt och begränsa...

Hon trodde väl att det var frågan om att vara barnvakt vid behov, inte att vara heltidsdagmamma! SKÄMS!

Har svårt att ta tråden på allvar faktiskt!
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Besviken) skrev 2023-05-24 20:58:42 följande:
    Blir hon sjuk eller annat är en annan femma, då får vi tänka om. Angående jobben vill jag inte säga för mycket mer än att min man driver eget och jag sitter på en relativt hög position inom IT-branschen som är svår att ersätta.
    Viktigare än ditt barn eller??
Svar på tråden Besviken på svärmor