Inlägg från: mammabitch |Visa alla inlägg
  • mammabitch

Hur ofta duschar/badar era förskolebarn?

Anonvm skrev 2023-05-27 20:18:57 följande:
    Det är väl någonstans här begreppen går isär?

Jag kan väl börja med att jag skiter högaktningsfullt i vad någon hud-professor anser är bra för huden. Valet mellan avfettad hud och att gå runt o lukta ruttet skrev är självklart för mig, inget jag behöver fundera över alls.

Jag tvättar aldrig någonsin något annat än just de ställen på kroppen som "professorn" det länkas till i citatet nämner. Börjar på skallen, sen gnuggar ur skägget ordentligt, fortsätter med en lätt gnugg i vardera armhåla. Sen tar man sig an skrevet och allt som hör det till riktigt ordentligt, sen avslutar man med arslet...

Jag har nog aldrig på mina snart 45år på denna jord gnuggat eller "tvålat in" annan hud på kroppen, det duger gott att det sköljs bort av vattnet som rinner över kroppen.

Allt som allt tar detta under 5min, då räknar jag från det att jag stänger dörren till badrummet med kläder på mig tills jag kliver ut genom dörren igen med kalsonger.

Jag har heller aldrig använt någon magisk kräm för att hjälpa huden på något sätt, bortsett "afterburn" när man slarvat med solkrämen...
    Du får duscha tio gånger om dagen om du känner att det är rätt för dig, men du kan knappast kräva av andra att de ska följa vad DU tycker är rätt.
    Tror att väldigt få människor tvättar håret dagligen och inte mår de sämre för det. Om DU mår sämre av det så är det nog snarast du som får ta på handskar och näsklämma när du går ut.

För att anknyta till trådstart så är det väl olika för olika barn vad de behöver beroende på hustyp och kladdnivå. Det borde väl ändå vara ytterst få barn som behöver dagliga duschar av hälsoskäl .
Svar på tråden Hur ofta duschar/badar era förskolebarn?