• Anonym (Utomjordisk karaktär)

Så här ser världens vackraste ut enligt AI!

Nu är det klart hur världens vackraste människor ser ut enligt AI´s definitioner dvs vad människor programmerat den att tycka efter smak och algoritmer. Är ni förvånade?

Killen ser ut som en sån där affisch hos sjukgymnasten på en mänsklig figur utan hud....kanske nya trenden bland män!

www.gp.se/kultur/kultur/s%C3%A5-ser-den-perfekta-kvinnan-och-mannen-ut-enligt-ai-1.100086511

Hur väl står ni er i konkurrensen?

• Svar på tråden Så här ser världens vackraste ut enligt AI!
  • Aniiee
    linani skrev 2023-05-21 20:32:21 följande:
    "Dom flesta är vita"? 1,5 miljarder kineser och 1,5 miljarder indier skulle nog hävda annorlunda.

Bättre lycka med argumentationen nästa gång! Skål
    Lägger vi till lika många afrikaner så blir det mer än 50% av jordens befolkning....
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee
    ClumsySmurf skrev 2023-05-21 20:24:19 följande:
    Det är inte konstigt att de mest dreglade bilderna är på vita när de flesta är vita.

"Behåll "skeva" och ändra ouppneåliga till "extremt snäva och mycket svåruppnåeliga""

Det heter ideal av en anledning.

Du som har lite finare värdegrund, har du alltid gått till 'doktorn' som vann sist?
    Bara ca 15% av jordens befolkning är vit, så argumentet borde i så fall snarare att de mest dreglade bilderna är på vita för att det är exotiskt.
  • ClumsySmurf
    linani skrev 2023-05-21 20:32:21 följande:
    "Dom flesta är vita"? 1,5 miljarder kineser och 1,5 miljarder indier skulle nog hävda annorlunda.

Bättre lycka med argumentationen nästa gång! Skål
    Om 1,5 miljarder kineser och 1,5 miljarder indier förlorade dregel vm har de dreglat för lite och/eller dreglat på fel och får skylla sej själva.

• AnnaZL
    Aniiee skrev 2023-05-21 20:33:19 följande:
    Ja, det var ett kul experiment.

Nu har jag bara 6 krediter kvar den här månaden =/. Några önskemål? Prompts du/någon vill att jag ska skriva i?
    Jag vet inte riktigt hur det funkar med prompts, men händerna blir ju alltid skojiga. går det att gånde vackraste händerna?
  • Aniiee
    AnnaZL skrev 2023-05-21 21:23:30 följande:
    Jag vet inte riktigt hur det funkar med prompts, men händerna blir ju alltid skojiga. går det att gånde vackraste händerna?
    Let's try!

Gjorde in till där jag efterfrågade Leonardo Da Vinci-stil

Verkar som att när fokus är på händerna blir det ändå ok, om en ej perfekt
  • AnnaZL
    Aniiee skrev 2023-05-21 21:30:35 följande:
    Let's try!

Gjorde in till där jag efterfrågade Leonardo Da Vinci-stil

Verkar som viv att när fokus är på händerna blir det ändå ok, om en ej perfekt
    Oj, det blev ju faktiskt riktigt bra, många av ddm ! 
  • Anonym (H)

Fy vilken ful man! I alla fall kroppen!

• flygrl

Som svart därtill darkskinned tjej står jag mig väl inte väl mot AI-brudarna. Antar jag närmast är motsatsen iaf färgmässigt med närapå svart hy och visst kan jag ibland känna mig som en alien jmf med vita. 👽

Som heterotjej tycker jag AI-tjejerna ser bättre ut än AI-männen. Dom är iaf söta medans männen inte ser riktigt kloka ut. Alldeles för kantiga, skarpskurna, opersonliga utseenden och även om jag attraheras av maskulina män med breda axlar går det där fetbort. Att se ut som en sån där anatomi-plansch TS nämner är inte snyggt enligt mig utan mer hull får det allt va och även "mänskligare" ansikten. :/

Kan tillägga att jag dras till vita män även om jag alltså själv är icke-vit. Även om jag starkt ogillar identitetspolitik kan jag ju konstatera att vita utgör ett ideal också för många icke-vita även fast vita bara utgör en liten andel av världens befolkning. Som liten flicka drömde jag om få va en ljus prinsessa med blont hår och blå ögon och jag vet jag inte är den enda svarta flicka som drömt så. Ett ouppnåeligt ideal... 😢

Är det förresten nån mer som tänkt på att AI-tjejerna är ljusare än AI-männen som ser mer sydeuropeiska ut? Ser mäns och kvinnors ideal så olika ut? 

Även om vi nog får ta dom här bilderna med stor nypa salt. 😮🤔

• Anonym (Utomjordisk karaktär)
    Fröken Allvar skrev 2023-05-21 14:33:05 följande:
    Okej, jag är nästan bara i Kungsträdgården om jag besöker innerstan och där är det lika blandat som i resten av Stockholm, så du har säkert rätt i att alla män gymmat sig upp till broilers och att näsorna på kvinnorna har fallit sönder och krympt av allt vitt pulver. Har de konserverats i ålder också, så att mormor och barnbarn ser ut som tvillingsystrar? Tror du som vimlare på krogen har tolkningsföreträde framför en förortsbo som jag. Bor ju inte i det riktiga Stockholm, det där som turister besöker. 
    Stockholms innerstad är extremt...kanske samma i alla huvudstäder?
    Nästa fluga blir väl för dessa broilers och Photoshopkloner att försöka efterlikna AI idealen, vore kul med tanke på bilderna folk har lagt in här i tråden på det ena förvrängda utseendet efter det andra. Läste nyligen artikel igår om miljardärer var Bryan Johnson tillhör fronten som lägger ner miljoner i månaden på att försöka stoppa åldrandet. Rödljusbehandlingar, frostexponering, stamcellsinjektioner o dyl samtidigt som de fryser ner sina egna lik för att förhoppningsvis kunna återuppstå i framtiden. Fram tills något effektivt och bestående har uppfunnits lär fillers och plastikindustrin fortsätta växa och folk bli slavar under det.
  • Fröken Allvar
    flygrl skrev 2023-05-22 19:07:25 följande:

Som svart därtill darkskinned tjej står jag mig väl inte väl mot AI-brudarna. Antar jag närmast är motsatsen iaf färgmässigt med närapå svart hy och visst kan jag ibland känna mig som en alien jmf med vita. 👽

Som heterotjej tycker jag AI-tjejerna ser bättre ut än AI-männen. Dom är iaf söta medans männen inte ser riktigt kloka ut. Alldeles för kantiga, skarpskurna, opersonliga utseenden och även om jag attraheras av maskulina män med breda axlar går det där fetbort. Att se ut som en sån där anatomi-plansch TS nämner är inte snyggt enligt mig utan mer hull får det allt va och även "mänskligare" ansikten. :/

Kan tillägga att jag dras till vita män även om jag alltså själv är icke-vit. Även om jag starkt ogillar identitetspolitik kan jag ju konstatera att vita utgör ett ideal också för många icke-vita även fast vita bara utgör en liten andel av världens befolkning. Som liten flicka drömde jag om få va en ljus prinsessa med blont hår och blå ögon och jag vet jag inte är den enda svarta flicka som drömt så. Ett ouppnåeligt ideal... 😢

Är det förresten nån mer som tänkt på att AI-tjejerna är ljusare än AI-männen som ser mer sydeuropeiska ut? Ser mäns och kvinnors ideal så olika ut? 

Även om vi nog får ta dom här bilderna med stor nypa salt. 😮🤔

Jag som inte var ljushårig drömde också om blont hår och blå ögon. Kan ha att göra med hur prinsessor brukade avbildas och hur Barbie såg ut.

Vet att ett ideal för män brukar beskrivas som lång, mörk främling, så det kan ha med saken att göra.

Bilderna bör begravas i närmsta saltgruva. 😮⛰️
Svar på tråden Så här ser världens vackraste ut enligt AI!