• handläggaren

Ångrar mig!

Hej. Jag har 3 barn. 9 år, 7år och 3 år.
    Jag är så jävla slut. Jag behandlas för en depression. Fått en ny medicin och fasat ut en gammal. ( där behöver jag inga råd. )
    Mår väl något bättre MEN jag är så trött på min familj. 

Barnen är osams, de två yngsta bråkar mycket, den tredje sitter bara med sin padda. Den mellersta ungen har ett humör från helvetet. Hen ryar och gastar, gör sig omöjlig. Min partner jobbar oregelbundet. Helg, kväll, natt. Hela skiten. En riktig jävla samhällshjälte.

Barnen/partnern tar mer energi än vad dom ger. Jag känner helt allvarligt att jag ångrar mig. Jag vill ha allt ogjort, äktenskapet barnen, hela skiten.

Jag fantiserar om att begå ett grovt brott bara för att hamna i häktet med restriktioner och sedan livstidsfängelse. Typ smuggla en väska full med knark. Lås in mig och kasta bort nyckeln!

Ska det vara så här?! Är det här mitt liv nu.  

Fy fan. 

• Svar på tråden Ångrar mig!
  • Anonym (Kärring mot strömmen)

Släng yngstens padda på tippen och umgås med mellanbarnet. Barn som beter sig som djur behöver oftast uppmärksamhet av det positiva slaget. Säg åt karln att han får byta skift eller byta jobb, misstänker att du inte kommer orka ro runt allt det där på egen hand annars. Kräv egentid (som inte är att sticka till gymmet) utanför hemmet, hitta på något kul!

• Anonym (äää)

Barnen märker väl att allt inte är tipptopp där hemma, så inte konstigt om de beter sig så som du beskriver. Ta hjälp av någon utifrån om ni inte gjort det. Barnen behöver stimuleras, du behöver lugn- hitta en barnvakt som ni kan anlita då och då, som kan sticka iväg på något med något eller flera barn. 

Ta ett snack med din partner om hur du på riktigt känner, för jag antar att hen inte vet det? 

• Less is more

Föreslår att du tar med din fru till psykologen nästa gång. Fixa barnvakt. Du behöver kanske  bo på annar håll ett tag. Sen får ni se om det blir separation och ensam vårdnad till mamman ?

Gör inget hemskt nu. Varna din vårdgivare och mamma till barnen om hur du tänker  Fu är ingen förälder i detta tillstånd 

• Anonym (Väx upp)

Ja det är såhär det är att vara vuxen och ta ansvar, om du inte klarar av det så borde du inte ha skaffat flera barn. Du verkar omogen, det är dags att växa upp. 

• handläggaren
    Anonym (S) skrev 2023-05-19 22:21:48 följande:

Sök hjälp. 

Jag har gjort det. Men vissa dagar känns allt ändå hopplöst. Därför gjorde jag ett inlägg här för att se om jag kunde få några kloka råd eller en klapp på axeln.
  • Tow2Mater
    Less is more skrev 2023-05-19 21:42:38 följande:

Föreslår att du tar med din fru till psykologen nästa gång. Fixa barnvakt. Du behöver kanske  bo på annar håll ett tag. Sen får ni se om det blir separation och ensam vårdnad till mamman ?

Gör inget hemskt nu. Varna din vårdgivare och mamma till barnen om hur du tänker  Fu är ingen förälder i detta tillstånd 

Varfor ensam vårdnad till mamman?

TS, du kan flytta och låta din partner ha barnen heltid, du kan ha dem varannan helg. Din partner byter jobb så funkar det fint.
  • handläggaren

Tack för alla seriösa svar med råd. Jag uppskattar det verkligen. Vill tillägga att det är jag som är mamman. Jag är alltså en mamma som tänker så här? 
    Men det är tankar och inget jag säger eller visar för barnen. Så klart. De märker väl att mamma inte är helt 100 ibland men jag gör så gott jag kan med den förmåga jag har.
    Min man vet om det här, hur mina tankar går och hur jag känner. Han gör väl ändå sitt bästa.

Jag tar gärna emot råd och tankar. Det kanske bara är jag i hela världen som vill sitta häktad med fulla restriktioner ett tag?  men om det är någon mer där ute som känner igen er får ni gärna skriva en rad. 

• Anonym (Lis)
    handläggaren skrev 2023-05-19 23:06:18 följande:

Tack för alla seriösa svar med råd. Jag uppskattar det verkligen. Vill tillägga att det är jag som är mamman. Jag är alltså en mamma som tänker så här? 
    Men det är tankar och inget jag säger eller visar för barnen. Så klart. De märker väl att mamma inte är helt 100 ibland men jag gör så gott jag kan med den förmåga jag har.
    Min man vet om det här, hur mina tankar går och hur jag känner. Han gör väl ändå sitt bästa.

Jag tar gärna emot råd och tankar. Det kanske bara är jag i hela världen som vill sitta häktad med fulla restriktioner ett tag?  men om det är någon mer där ute som känner igen er får ni gärna skriva en rad. 

Prata med partnern. Kan han byta jobb?
    Hur mycket gör han hemma, drar du hela lasset? Isåfall förstår jag dig. Det är tungt när partnern blir ytterligare en person att serva och städa upp efter istället för en som städar undan efter sig själv och delar på ansvaret att ha hand om barn, hushåll mm.
Svar på tråden Ångrar mig!