Fundering7 skrev 2023-05-18 22:25:05 följande:
Du är tyvärr helt ute och cyklar.. dessutom har du klistrat in det första stycket från wikipedia vilket tyder på att du faktiskt inte har en fördjupad kunskap kring vår historia. Syrianer invandrade till Sverige i början på 70 talet, det har inget med nuvarande krig i Syrien att göra. Mitt folk har dock blivit förföljda och mördade av islamister under många ord och är även pågående, folkmordet seyfo bland annat år 1915-1925. Det finns en anledning till varför mitt folk hatar muslimer. Min pojkvän är dock inte en religiös muslim och skulle aldrig tvinga på sig sin religion på mig, samma gäller mig. Vi möts i mitten och respekterar varandra.
Haha ja, du sa att jag hade fel så jag var tvungen att googla fram exakt hur stort mitt fel var?
Och sedan klistrade jag svaret här. Så det skulle synas vad det är jag diskuterar.
Och uppenbarligen var jag inte helt fel ute va?
Det jag diskuterade var att Syrien försökte ta bort regeln för att deras president tvunget måste vara muslim under 60 talet, annars skulle en sån president inte kunna få sitta alls. Och då började muslimska brödraskapet forsla in vapen i landet och kaosa.
Rättare sagt så skedde det runt 64.
Men det var inte ifrån Syrien dina föräldrar var?