Känner inte att sambon finns där för mig nu när jag är gravid, kanske beror det på att hans pappa är döende i cancer men ändå.
Usch. Det är vad jag känner när jag läser ditt inlägg.
Din sambos pappa är döende. Klart som fan att han vill tillbringa mycket tid med honom. Han kan gå bort när som helst. Din sambo mår säkert jättedåligt och han är dessutom utmattad, förmodligen på grund av all stress och press han känner. Han har sitt eget liv att sköta och hans pappa är döende, samtidigt pressar du honom och vill ha mer än vad han kan ge dig just nu. Han känner sig säkert otillräcklig och stressad för att både du och pappan behöver honom. Självklart kan en graviditet vara jättejobbig men skillnaden är att hans pappa kommer att DÖ snart. Du ska inte dö.
Samtidigt som han har sitt eget liv att sköta så måste han ta hand om och vara stöttepelare åt både dig och pappan. Har du någon som helst förståelse för hur det måste kännas för din sambo? Har du någon förståelse för vad han går igenom just nu? Det låter inte så. Du pressar honom och du låter enormt egocentrisk. Det är bara jag, jag, jag.