Låta 1-åring flytta till farmor?
Är det skadligt för honom? Han är 15 månader gammal och har bott med mig och pappan men mest varit med mig.. det mesta jag har varit borta från honom är ca 12 timmar.. Vi sover tillsammans och jag ammar fortfarande men måste ju såklart sluta isåfall.
Det har hänt hemska saker senaste tiden, massa konflikter i familjen, problem med min äldsta som är tonåring, polis och socialtjänst inblandade .. jag och pappan ska antagligen separera. Kan såklart inte skriva alla detaljer här.. men jag är så ledsen hela tiden. Vet att inte t.ex antidepressiva skulle hjälpa eftersom jag mår dåligt pga saker som har hänt och oroar mig för saker som kommer hända.. har bokat tid hos psykolog men vet inte om det kommer hjälpa heller., jag mår fruktansvärt dåligt. Jag märker att han blir påverkad av det, han är oftast glad men när jag gråter brukar han hålla för min mun och säga ?Nej?.
Mitt hjärta går sönder och egentligen vill jag inte leva utan honom men jag känner inte att jag kan vara en så bra mamma som han behöver .. Så jag har tänkt att han kanske ska få bo hos farmor, vet inte hur länge.. Han brukar träffa henne några gånger i månaden. Antagligen kommer pappan bo där också då..Hur kommer det bli? Kan han bli traumatiserad av att helt plötsligt vara utan mig eller kommer han klara det? Vad tror ni? Det känns inte rätt att han ska behöva se sin mamma så här ledsen.