Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

sexmissbruk? och sexköp

Om du/ni ska lyckas reparera skadorna behöver sambon få upp ögonen för sitt sexmissbruk. Plus vara enormt motiverad att komma tillrätta med problemet. Därefter, eller parallellt, är det bäst om ni terapiar er tillsammans hos en auktoriserad sexterapeut och/eller familjeterapeut. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (SARA M) skrev 2023-05-23 10:55:53 följande:
    Tror inte det här går att laga, mår så illa över vem han är och vad han gjort. Vill mest såra honom tillbaka och förstöra hans liv på alla sätt just nu. Hänga ut honom för släkt och vänner.
    Men en liten del av mig vill honom väl och att han ska kunna vara frisk om han nu är sjuk, ffa för hans barns skull.
    Förstår om frestelsen att hämnas är stor, men jag tror inte det är rätt väg att gå. Har delvis gått i dina mockasiner. Valde avstå hänga ut min man hos släkt och vänner. Bara en liten antydan med bästa väninna och öppna samtal med två nära släktingar till mig. Aldrig outa honom hos hans familj eller killgäng. Hans planhalva ska vara intakt anser jag. Hämdbegäret klingade av när min förståelse för killens motiv ökade.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (John Bauer) skrev 2023-05-23 11:33:10 följande:

Känns märkligt bekant detta...

Intressant 🤔 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (SARA M) skrev 2023-05-24 11:11:37 följande:
    Tråkigt att du varit med om liknade. Var det "bara" otrohet" eller vad är det för motiv du menar?

Tack. Syftade på motivet till otrohet. Eller rättare sagt exakt vad som triggade min man i den riktningen, något som framkom i öppna och ärliga samtal. Hos oss handlade en del om min uppmärksamhetsbrist. Omedvetet pushade jag nog honom till snedsteget. Delar ändå mångas åsikt om att dem som går i otrohetstankar (t ex du ger mig inte vad jag behöver av dig känslomässigt eller fysiskt) med fördel kommunicerar upplevelsen av en kärleksbrist innan otroheten. Alternativt tar en diskussion om ett öppet förhållande. Om det är vad som gäller. Samtalet får bära eller brista om paret är oense. Allra största sveket är nämligen smusslandet och undanhållande av fakta. 

Otrohet genom också köp av prostituerade blir något nytt tror jag som säkert komplicerar, men vet inte riktigt. Samma om mannen eller kvinnan är otrogen med man/kvinna. 

Hur går det för dig/er i nuet? Hur går dina tankar?

• Anonym (Lisa)

Vem frågar du? TS SARA M eller mig? 

Om du ställer din undran till mig bollar jag den åter till dig. Har du aldrig testat fånga en blondin med ankläppar och silikontuttar på öppna marknaden? Utan betalning mer än i natura? Tror det är ganska lätt nämligen. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Micke förstår inte) skrev 2023-05-27 00:56:14 följande:
    Men då riskerar jag ju att ankan får känslor för mig och det är ju dumt.
    Varför då? Är du säker? Tänk om hon också bara är ute efter lite fun med dig!?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Micke förstår inte) skrev 2023-05-27 01:07:42 följande:
    Ja, men jag vågar inte chansa. 
    Tycker du SKA våga chansa! Så slipper du hamna i prostitutionsfällan. En ond cirkel. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Micke förstår inte) skrev 2023-05-27 01:07:42 följande:
    Ja, men jag vågar inte chansa. 
    Tycker du SKA våga chansa! Så slipper du hamna i prostitutionsfällan. En ond cirkel. 
Svar på tråden sexmissbruk? och sexköp