Respekterar inte dotterns kroppsliga integritet
Jag behöver skriva av mig lite för jag är så förbannad. Jag har en dotter på strax 1 år som har en farmor och farfar som inte har någon som helst förståelse för kroppslig integritet. Vi träffas väldigt sällan och nyligt sa jag ifrån till svärfar att man inte kan tvinga på ett barn fysisk kontakt. Dottern är väldigt reserverad och försiktig runt farfar och farmor och sambon hoppade in och sa att hon måste få tid att bli varm i kläderna och få ta det i sin takt eftersom vi ses så sällan. Detta tog uppenbarligen inte farfar till sig för gången efter han kom förbi så tryckte han direkt in ansiktet i barnets halsparti 2 gånger på raken. Dottern frös till och såg jätteobekväm ut, tittade sedan på mig och jag bara log så stort jag kunde för att ?betrygga? henne. Han slängde någon kommentar om att ?hon inte började gråta?. Jag var i chock. Efter farfar drog så grät jag av ilska, för min dotters skull och för att jag inte heller kände mig respekterad. Är nu så förbannad och känner att jag behöv prata kroppsgränser, samtycke och integritet med honom men känner samtidigt att jag inte kommer att kunna hålla humöret. Tips mottages eller har någon annan varit med om liknande situation?