Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Föda ensam pga ingen kan ta det större barnet?

Vi var i samma sits när jag var gravid med nr 3, så jag var beredd på att få föda själv. Jag tog iaf modet till mig tillslut och frågade en förskolepedagog- hon blev bara jätteglad och kände sig nog lite hedrad. Nu blev det iaf inte hon, utan min mans chef och hans fru som tog våra barn...men trots det så var jag själv under större delen av förlossningen då det gick så pass fort och min man var på väg med barnen till barnvakten (det var en bit att köra och dessutom besvärligt väglag just den dagen), så han hann vara med sista 10 minutrarna, jag låg och krystade för fullt när han kom in. Det gick bra att vara själv, tyvärr klickade jag inte alls med barnmorskan så det var mest det som kändes jobbigt... Hoppas det löser sig för er och lycka till!

• Anonym (A)
    Anonym (Hedvig) skrev 2023-05-16 15:37:28 följande:
    Fast ni har ju ändå några månader på er att lära känna grannar eller jobba på lösningar för att nån ska kunna passa barnet när du ska föda. Det blir ju faktiskt lite oansvarigt att inte tidigt lägga upp en plan, och fundera på vem som skulle kunna passa tvååringen. Det är ju lite sådär att mena att barnet inte känner era syskon eller grannar, när ni har haft flera månader på er att låta barnet lära känna dem.
    Jag hade då inte kunnat med att "lära känna" grannar för att kunna utnyttja som barnvakter....hade inte velat bli utnyttjad på det sättet heller. Det blir ganska genomskinligt. TS har ju en plan....att föda ensam så att pappan kan vara med 2-åringen. Tråden handlar inte om hur man löser en barnvakt utan om hur det är att föda ensam....

Blir irriterad på folk som hela tiden förutsätter att alla bor i närheten av mor/farföräldrar, syskon osv och kan få hjälp i tid och otid. Eller som vi, som faktiskt har farmor och farfar hyfsat nära, men farfar har uttryckligen sagt att han inte vill/kommer att passa våra barn (han är alkoholist dessutom) och farmor som har psykiska besvär och inte klarar av det.
Svar på tråden Föda ensam pga ingen kan ta det större barnet?