Frun vill skiljas och i stället vara med sin älskare...
...och hon vill att vi ska ha en fortsatt fin relation som vänner vilket jag tycker är bisarrt och tydligt sagt nej till. Hon är ju inte tillsammans med min favoritperson precis. Så nu har hon dumpat älskaren och är dubbelt olycklig.
Är det någon som har en bra relation med sin f d partner som är i den nya relationen med älskaren/älskarinnan och hur gick det till?
Alla tankar och funderingar uppskattas. För jag vet inte om det är jag som är trångsynt och patriarkalisk eller har all rätt att känna det djupaste förakt för hennes val av ny partner.
Det finns två pojkar inblandade i denna relationsfars.
Du beskriver vad din fru tycker och känner men skriver ingenting om vad du tycker och känner?
Vii du leva med någon som uppenbarligen inte älskar dig?
Vill du leva med någon som sviker och ljuger?
Hur lycklig kommer du vara i en sån relation?
Nej det är inte du som är konstig, det är din fru som är konstig. Jag tror det är ganska få som har en bra relation med människor som bettet sig som rövhål mot dem, jag menar man har väl sällan en bra relation med en kompis som betet sig som ett rövhål mot en, varför skulle en partner vara annorlunda?
Snöa inte in dig på vad hon tycker och tänker, människor som beter sig som rövhål vill alltid äta kakan och ha den kvar, kunna bete sig som idioter och ändå blir förlåtna och fortsätta vara vänner. Men verkligheten funkar sällan så, du behöver inte vara vän men en sån person. Visst man behöver samarbeta kring barnen, men det betyder inte att man måste vara vänner och tycka om varandra. Så länge man kan samarbeta och hålla fokus på barnens välmående så räcker det gott och väl.