Frun vill skiljas och i stället vara med sin älskare...
Pelle69 skrev 2023-05-16 00:48:29 följande:
Frun vill skiljas och i stället vara med sin älskare...
...och hon vill att vi ska ha en fortsatt fin relation som vänner vilket jag tycker är bisarrt och tydligt sagt nej till. Hon är ju inte tillsammans med min favoritperson precis. Så nu har hon dumpat älskaren och är dubbelt olycklig.
Är det någon som har en bra relation med sin f d partner som är i den nya relationen med älskaren/älskarinnan och hur gick det till?
Alla tankar och funderingar uppskattas. För jag vet inte om det är jag som är trångsynt och patriarkalisk eller har all rätt att känna det djupaste förakt för hennes val av ny partner.
Det finns två pojkar inblandade i denna relationsfars.
Jag hade blivit förbannad och djupt sårad om jag var i din sits (är kvinna själv).. Du har all rätt att känna som du gör.
Du skriver att ni har två pojkar. Hur hade din blivande ex fru tänkts sig hur pojkarna skulle må när hon presentera den nya så snart efter att mamma pappa skilt sig. Nej TS skill dig, men kräv att frun väntar minst ett halvår till ett år innan hon presentera någon ny till barnen.. Barnen behöver ju få landa m,ed att mamma och pappa inte tycker om varandra längre. Och håll minimum hövlig och sansad ton när ni skall diskutera om barnen. Mer än så behövs inte.