• Pelle69

Frun vill skiljas och i stället vara med sin älskare...

...och hon vill att vi ska ha en fortsatt fin relation som vänner vilket jag tycker är bisarrt och tydligt sagt nej till. Hon är ju inte tillsammans med min favoritperson precis. Så nu har hon dumpat älskaren och är dubbelt olycklig.  

Är det någon som har en bra relation med sin f d partner som är i den nya relationen med älskaren/älskarinnan och hur gick det till?

Alla tankar och funderingar uppskattas. För jag vet inte om det är jag som är trångsynt och patriarkalisk eller har all rätt att känna det djupaste förakt för hennes val av ny partner.

Det finns två pojkar inblandade i denna relationsfars.

• Svar på tråden Frun vill skiljas och i stället vara med sin älskare...
  • Pelle69

Förtydligande?

Vi kommer att skiljas. Det som jag var ute efter var om min aversion mot att de skulle fortsätta sin relation var befogad. Jag har verkligen ingen lust att leva med en person som är otrogen men jag älskar henne ändå och önskar att hon mådde bättre i vårt äktenskap än vad hon uppenbart inte gjorde. Hade hon löst vår problematik först så skulle situationen vara annorlunda. Då hade det varit enklare att fortsätta som föräldrar tillsammans + vara goda vänner. 

Jag vet att tiden läker alla sår men jag vill verkligen inte träffa människan som bidrog starkt till att min fru blev otrogen. Lögnerna är värst. Så för att ?blidka? mig är nu älskaren dumpad (vad jag vet).  

Svar på tråden Frun vill skiljas och i stället vara med sin älskare...