Svägerska arg
För ett litet tag sedan berätta svägerskan att de väntar sitt första barn och alla blev superglada. Vi har försökt få barn under 1års tid (vårat 3 barn). När vi för 1 vecka sedan berätta att vi också är gravida och att barnet beräknas tre månader efter deras barn. Nu är svägerskan jättearg på mig och menar på att vi började försöka när de berätta att de var gravida bara för att förstöra för dom. Att jag skaffar 1 till bara för att ta uppmärksamheten från deras barn och få fokus på oss. Försökt förklara att vi försökt lång tid med en tre men det menar hon att vi inte kan ha gjort. Och att hade vi velat ha tre barn skulle vi skaffat tidigare och inte väntat på att våra barn skulle vara 11 och 9.
Jag hade gärna haft en till för bra länge sedan men sambon var inte överens om den saken. Och varit mer tveksam. För 1 år sedan sa jag att det är nu eller aldrig. För annars ansåg jag att det är för sent. Och då gick han med på det, trodde dock inte det skulle ta så lång tid. Och hade det inte gjort det så hade vi ju "hunnit före" och inte efter som nu.
Nu vägrar hon träffa oss och säger att vi inte ska komma och besöka svärföräldrarna för de ska minsann lägga all sin tid på deras barn och inte vårat, för nu är det hennes tur.