• Anonym (Nyfiken)

Hur gammal var du när du fick ditt sista barn?

Som rubriken lyder - hur gammal var du när du fick ditt sista barn? (oavsett om du startade sent, fick en sladdis, eller annat skäl).

Hur gammal var du?

• Svar på tråden Hur gammal var du när du fick ditt sista barn?
  • Anonym (P)

Jag var 35. Eftersom jag är avrådd att vara gravid fler gånger (plus att både maken och jag känner att vi är helt klara), vet vi att andra barnet också är det sista. 

• Anonym (op)

28, men jag var gravid senaste gången vid 43, gjorde abort den gången.

• Anonym (Old)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-05-15 13:11:52 följande:
    Jo, men jag tänkte mer om man visste det redan då.

Jag är 40 nu när andra kommit och pga ålder blir det nog ingen fler, men samtidigt läser man ju om fler som får barn vid 42-43 och då börjar hjärnan fundera.
    Aha ok. Många känner nog om de är klara med barn eller inte. En väninna sa direkt efter första barnet att hon var klar och så blev det trots mannens tjat.
  • Villvaraanonym83
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-05-15 11:40:09 följande:
    Hur gammal var du när du fick ditt sista barn?

Som rubriken lyder - hur gammal var du när du fick ditt sista barn? (oavsett om du startade sent, fick en sladdis, eller annat skäl).

Hur gammal var du?

Jag har precis fyllt 40 och får mitt andra (och sista) barn om två månader. Hade jag varit yngre hade jag nog försökt skaffa ett tredje. :)

Ordprediktion

• LFF

Var 37 år, två veckor och två dagar när jag fick mina första och sista barn. Fick tvillingar. Ett litet kort ögonblick var vi inne på att försöka få ytterligare barn men då ville vi ha dem tätt och det pallade jag inte med. 

Hur visste jag att jag inte ville ha fler barn? Tja, det hade tagit 5 år och två missfall att få levande barn. Jag ville inte uppleva oron över ytterligare missfall. Jag är inte heller någon bebismänniska. Jag gillar barn när de börjar kunna prata och göra sig förstådda. Innan dess är de väl söta men inte mer än så. 

I höst fyller barnen 10 år och det finns inte en snöbollschans i helvetet att jag får en till nu när barnen är så pass självgående.

• Anonym (Xx)

Vi har 5 barn. Jag var 30 när första kom och 44 när sista kom

• Anonym (Cr)

31, fick min älskade oplanerade 4. Nu blir det celibat tills mannen har knipsat 

• Anonym (J)

Fyllde 31 senare samma år. 
    Kan förmodligen fortfarande får fler, men har inga planer på det. Räcker fint med de jag har. Men visst, man ska väl aldrig säga aldrig. 

• Anonym (M)
    Anonym (gammal) skrev 2023-05-15 12:28:26 följande:

Jag var 46 när 4 och sista barnet föddes. Han är 29 idag och ska bli pappa i Juni.

Vad kul :) Blev du gravid utan hjälp? Och gick graviditeten bra? 

Är själv 35, fick mitt tredje barn för ett år sen när jag var 34 men vet inte om det var sista. Om det ska bli ett till vill jag vänta , känner inte att jag har tid och ork just nu och vill bli klar med en utbildning. Men man hör ju hela tiden om hur mycket svårare det blir när man är lite äldre.. Så det är kul att höra om kvinnor som har fått barn sent, känner lite hopp då om att det kanske kan bli en till även om jag väntar några år :) 

• Core

Inte helt vanligt kanske, men andra och sista vid 24

• Anonym (Äldre dam)

Jag var 33 när det som visade sig vara vårt andra och sista barn föddes. Pga PCOS hade jag haft svårt att bli gravid med båda barnen och orkade inte fler behandlingar. Vi tänkte att blir det en till så blir det, använde inget skydd men det blev aldrig någon trea. Idag är båda vuxna och har egna barn. 

• elmadumle

Jag var 32 när nummer fyra kom, den enda som var planerad in i minsta detalj;)

• Zouxman

Jag var 41 när jag fick sista, det var den 3dje. Efter det så gjorde jag vasektomi.

Svar på tråden Hur gammal var du när du fick ditt sista barn?