Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Klartsomvatten skrev 2023-05-15 11:41:36 följande:
    På vilket sätt är du bättre än folk som röker på, trots att du själv dricker alkohol? Alkohol är mycket farligare. Eller handlar det bara om att du har en unken människosyn och ser ner på andra medan du inte är ett dugg bättre själv?
    Jag är bättre än dig. Det bara är så, och det är ingenting du kommer kunna göra något åt. 

Komma hit och snacka om att alla andra skulle ha unken människosyn på pundare när det är du (pundaren) som skriver alla dömmande ord? 
  • Anonym (C)
    Klartsomvatten skrev 2023-05-15 11:41:36 följande:
    På vilket sätt är du bättre än folk som röker på, trots att du själv dricker alkohol? Alkohol är mycket farligare. Eller handlar det bara om att du har en unken människosyn och ser ner på andra medan du inte är ett dugg bättre själv?
    Kan säga såhär då så blir det lite klarspråk. Shut the fuck up and go home Edgelord..
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 11:48:25 följande:

Haha, du verkar tro att man blir en hjärnskadad grönsak av att röka på. Det stämmer verkligen inte. Det han tar upp är saker som kan påverka till viss del, det gör inte att man blir helt efterbliven och inte fattar någonting. 

Förklara nu på vilket sätt alkohol är bättre.

Haha jo det stämmer om du följer den forskning som han drar upp i filmen.. Nu är det uppenbart att du får dina källor ifrån roliga drog positiva ställen på nätet.. Men Huberman är en kille som ägnar sig åt riktig forskning och drar upp all den forskning som finns att komma åt.. 

Så när du säger "Du verkar tro att man blir en hjärnskadad grönsak av att röka på." Då är det enda svaret du behöver, att det säger faktiskt precis all baserad forskning också..

Men du vet säkert bättre, för du har varit 18 och du har testat att röka på...
  • Anonym (C)
    Klartsomvatten skrev 2023-05-15 11:52:14 följande:
    Hellre pundare än ett fyllo! 
    Låter som du har erfarenhet av både och?
  • Anonym (C)
    Klartsomvatten skrev 2023-05-15 11:52:14 följande:
    Hellre pundare än ett fyllo! 
    Låter som att du har erfarnhet av både och? Edgelord.. 
  • Anonym (C)
    Klartsomvatten skrev 2023-05-15 11:55:21 följande:
    Det har du säkert!
    Visste väl att du hade det. Stackars pojk.. 
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:01:17 följande:

Nej, det stämmer verkligen inte. 

Jasså? Och vem har lurat i dig det? För kollar du på videon vilket drar upp all aktuell forskning så förklarar han precis vilken del utav hjärnan som påverkas och vad den också gör..

Den forskningen säger att den som röker efter en tid droganvänding blir till en grönsak och faktiskt rätt efterbliven.. 

Och det verkar du redan ha märkt av helt själv. Och det kan jag säga att det har jag märkt av jag med, i min egen omgivning jag också.. 

Så ta dina egna erfarenheter och analyser och sen lyssnar du på vad forskning faktiskt säger och sen vet du i vilken riktning det kommer bära iväg för alla dina vänner om du är den som faktiskt lyckas sluta. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:19:37 följande:

Man kan bli lite seg eftersom det påverkar korttidsminnet, men det här är alltså över en väldigt lång period av rökning där man rökt mycket under en väldigt lång tid. 

Ditt svar är alltså Capslock. "Ja det stämmer att man kan bli en grönsak. Men inte på riktigt." 

Mitt svar är, jasså inte? Har du ärligt talat aldrig kollat på just den där länken? 
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?