Separerar/Gemensam vårdnad/Vårdnadstvist
Vilka önskemål hade han, och hur har du bemött dem? Kan du låta bli att resa till Turkiet med barnet om han låter barnet äta fläskfritt? Du måste ju både ge och ta.
Vilka önskemål hade han, och hur har du bemött dem? Kan du låta bli att resa till Turkiet med barnet om han låter barnet äta fläskfritt? Du måste ju både ge och ta.
tow2mater- varför han väljer att ge honom fläskkött har inget med Turkiet resaN att göra. Detta är något han har känt hela tiden och han har sagt att han förstår mitt önskemål och sa att han kunde göra de för min skull eftersom det betydde så mycket för mig men nu säger han att det är något han innerst inne inte mena. Hur kan man lova saker man inte menar då. Jag tycker inte om spel. antigen håller man det man lovar eller så får man säga de man känner. Han nämnde aldrig att han ville ha något att kompromissa med.
Turkiet har sin egen lagstiftning för sina medborgare och beaktar inte om någon också har annat medborgarskap. Därför finns begränsade möjligheter att genom konsulat och lag påverka om t ex kidnappning eller annat skulle ske. Du har säkert hört om muslimska familjer (och inte nödvandigtvis den muslimska föräldern själv) som håller kvar barn i vissa länder och inte låter dem resa tillbaka? Kan det vara något sånt han är orolig för?