Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Riksdagsvalet 2026

KillBill skrev 2024-03-03 19:23:38 följande:
    Jag noterar att även du undanhåller det stöd som Jönsson får från Timbro/Ett fritt näringsliv.

Jönsson ägnar åt propaganda och manipulerade bilder. han förtjänar kritik.
    Kritik är en sak men det som Andersson och vissa andra ägnar sig åt är bara insinuanta smutskastning. Vilken en ledare för det största oppositionspartiet och tillika presumtiv statsministerkandidat bör undvika om hen vill bli tagen på allvar.
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-03-04 07:45:52 följande:
    I sin iver att öka hatet mot S politiker ägnar sig opinionsbildaren Jönsson ägnar sig att att manipulera bilder på bl.a. M Andersson. Jönsson får det att låta som att enbart finansierar sin verksamhet på privata Swish-donationer men han stödjs även av av Timbro/Ett fritt näringsliv.  
    Fortfarande: Kritik är en sak men det som Andersson och vissa andra ägnar sig åt är bara insinuanta smutskastning. Vilken en ledare för det största oppositionspartiet och tillika presumtiv statsministerkandidat bör undvika om hen vill bli tagen på allvar.
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-03-06 10:46:52 följande:
    Varför ska man inte kunna ställa frågor om en opinionsbildares finansiering?
    Andersson får naturligtvis ägna sig åt insinuant smutskastning om hon vill. Men jag och många med mig hade föredragit om Andersson hade hållit sig för god för att ägna sig åt insinuant smutskastning.
  • nattuw
    gabi1969 skrev 2024-03-07 08:31:10 följande:
    Politik idag oavsett parti handlar om egen makt egoism. 

I de stora frågorna är partierna ner eller mindre överens. 

Det skiljer ytterst lite mellan partierna.
    Den politiska trianguleringen gör att (nästan) alla jagar samma röster.
  • nattuw
    Anonym (Gripen) skrev 2024-05-07 17:39:04 följande:
    Tycker uppenbar politisk  reklam via sociala medier och influenser är bra mycket hederligare än troll som manipulerar. Om det nu är detta du ställer mot varandra.

Det är ett hot mot demokratin.
    Nej det är inte ett hot mot demokratin. Möjligen kan den sida som är sämst på att påverka känna att deras maktanspråk hotas men det i sig är inte ett hot mot demokratin.

Sen kan man ju ha åsikter om hur samhällsdebatten förs (eller inte förs) men det är en annan sak.
  • nattuw
    Anonym (Gripen) skrev 2024-05-10 13:42:46 följande:
    Manipulerande troll är ett hot mot demokratin. Hur kan du hävda annat?
    Därför att det inte är sant. Manipulation är den del av det politiska spelet i en demokrati.

Ditt användande av troll är ett utmärkt exempel på ett försök till manipulation. Du vill på ett manipulativt sätt undergräva legitimiteten för åsikter som inte överensstämmer med dina åsikter. Är du ett hot mot demokratin?

Är socialdemokraternas trollfabrik där de utbildar S-märkta nätkrigare ett hot mot demokratin?

Jag svarar nej på båda frågorna. Vad svarar du?
  • nattuw
    Anonym (Gripen) skrev 2024-05-11 20:18:41 följande:
    Manipulation hör inte hemma i en demokrati överhuvudtaget. Sd:s trollfabrik och lögner om sina band till riks är i allra högsta grad manipulation. Du försöker göra någon slag jämförelse i syftet att få sd:s trollfabrik låta normalt. Dvs normalisera deras antidemokratiska krafter. Även det här är en manipulation. Att du försöker få det till en ja eller nej-fråga är för att du vill legitimera sd:s manipulation och flytta bollen till sossarna. även detta en manipulation. Bland väljarna så ökar även stödet för diktaturskap. Kanske inte så konstigt att fler vill införa en diktatur då det i princip marknadsförs som den enda räddningen för Sverige, men då behövs Sverige förstöras först. Söndra och härska.
    Jag noterar att du inte svarade nej på frågan om du var ett hot mot demokratin.
  • nattuw
    Anonym (Gripen) skrev 2024-05-11 21:22:09 följande:
    Läste du ens det jag skrev? Du jämför äpplen med päron. För att legitimera sd:s manipulationstaktiker så använder du dina egna manipulationstaktiker. Du vill med det sättet säga att det är ok och demokratiskt att manipulera svenskar.
    Frågan kvarstår. Anser du att dina (något klumpiga) manipulationsförsök är ett hot mot demokratin?

Och en följdfråga: Vill du förbjuda vissa åsiktsyttringar eftersom DU anser det vara fel sorts manipulation?
  • nattuw
    Anonym (Gripen) skrev 2024-05-13 20:50:01 följande:
    Du läser ju inte ett jävla dyft. Du påstår dessutom att sossarna bedriver trollfabriker på samma sätt som sd. Och att det är "ok" och inte aaalls ett hot mot demokratin. Sen vill du att jag ska svara på ett helt absurt inlägg. För att inte snacka om din nya manipulationstaktik där du menar att det är jag som manipulerar (dåligt)

så jävla intelligensbefriat. 
    Demokrati handlar inte om partier utom om ett system. Ett system som inte kommer att havererar för att S, SD, Putin, du,  KillBill eller någon annan försöker påverka väljarna i en viss riktning.

Hade det demokratiska systemet varit så bräckligt att det inte kunnat överleva olika manipulationsförsök så skulle demokratin inte överlevt så här länge. Så dina tvivel på att demokratin skulle kunna överleva en mångfald av åsikter som presenteras på en mångfald av olika sätt är ogrundad. Om det finns ett hot mot demokratin så kommer det i fösta hand från de som vill undergräva det demokratiska systemet genom att förbjuda tankar och åsikter som de inte delar.
  • nattuw
    Anonym (Gripen) skrev 2024-05-15 13:52:12 följande:

Du menar att det med sd inte existerar ett hot mot demokratin, utan att det är de kritiserar sd:d trollfabriker som är det egentliga hotet mot demokratin. Du insinuerar också att jag är mot yttrandefriheten.

Jag skall försöka förklara det riktigt enkelt: Demokratin är inte hotad av några trollkonton. Det oavsett hur fixerad du än är vid SD.

Folk är inte så lätt att dupera som du drömmer om. Det visar till exempel EMU omröstningen där det vräktes ut propaganda för ett inträde i EMU och ändå röstade folk inte som det var tänkt att de skulle rösta.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026