Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Riksdagsvalet 2026

Anonym (Hur bygga ett samhälle) skrev 2024-10-03 21:45:02 följande:
    Tror inte att du är så dum så du inte fattar poängen. SD har på förhållandevis kort tid haft framgång. Påstår du att det är de nya väljarna som röstar SD?
    Frågan är när du ska fatta poängen: att det är rätt blandat och inte mest gamla sossar,eller tror du inte bara att ingen har fötts sedan 1970 utan att det inte heller har dött någon sedan 1988?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2024-10-02 06:29:38 följande:
    Så otroligt barnsligt att låtsa bli upprörd av det😂
    men det blir knske så när det enda man lyssnar på är gangsterrappare och Lars Winnebäck 🤘🏽
    Alla har inte förmågan att sätta sig in i andra människors känslor.

Bush verkar ändå ha det för hon lyckas väldigt ofta skapa rubriker kring vad som borde vara det mest otippade beteendet för offentliga personer.

Winnebäck? Jaså minsann.
  • nihka
    KillBill skrev 2024-10-05 10:42:18 följande:

Hanif Bali förstår inte hur Jimmie Åkesson ska kunna sitta kvar som partiledare efter det att han bjöd in en gängkriminell till sitt eget bröllop..

Det är ingen som förstår, men <3 Jimmie KAN inte göra fel i sektens ögon. Så det kommer nog en galaktisk "förklaring" inom kort. Eller total tystnad.
  • nihka

Mattias Karlsson kom inte på tanken att man skulle ha studerat gästlistan före inbjudningarna gick ut? Är det inte sådant en chefsstrateg ska syssla med - strategier?

KillBill skrev 2024-10-08 12:15:55 följande:

Sverigedemokraternas chefsideolog Mattias Karlsson vill granska och kartlägga anhöriga till svenska journalister. Det är metoder som är kända från från Ryssland,  Kina, Nordkorea och andra totalitära stater. 

www.etc.se/inrikes/sd-toppen-vill-kartlaegga-journalister

• nihka
    nattuw skrev 2024-10-13 07:40:46 följande:
    Under Regeringarna Löfven var brunsmetandet av politiska motståndare viktigare än medborgarnas trygghet. Så den organiserade brottsligheten fick växa tills den blev en del av samhället.

När problemet blivit så stort att det inte längre gick ignorera vad som hände kom det undanflykter som "Vi såg inte detta komma" och "Sverige har varit naiva".

Som om det inte vore nog så försökte vissa tona ner problemet med påståenden om att våldet inte drabbar oskyldiga (när det redan hade drabbat oskyldiga).

Så det är glädjande att Socialdemokraterna äntligen hittat en gängkriminell som de faktiskt kan ta avstånd från.
    Så dessa flyktingar som främlingsfientliga beskriver som illiterata och lågintelligenta driver nu framgångslrika globala kriminella nätverk med svenska utanförskapsområden som centrum?
  • nihka
    Mentat skrev 2024-10-13 22:02:41 följande:
    Må vara att regeringen inte hade formellt utfärdat regleringsbrevet men signalerna från regeringen var tydliga redan innan det: Biståndet skulle ses över, minska och framför allt effektiviseras. Jämtin fattade snabbt beslut som stäckte sig in i nästa mandatperiod och såg därmed till att vad regeringen är ville ändra på skulle det inte kunna genomföras denna mandatperiod.

Exakt vem som sysslar med spinn tror jag de flesta har insett för länge sedan.
    "Signaler"? 

Nu förhåller man sig till det rådande regelverket och varken halar på beslut eller går händelserna i förväg och gissar sig till exakt hur kommande beslut kommer att se ut. Det gäller alltid oavsett vilken regering vi har.
  • nihka
    nattuw skrev 2024-10-14 07:27:14 följande:
    Så det stämmer inte att socialdemokraterna äntligen hittat en gängkriminell som de kan ta avstånd från. Det kan du nog ha rätt i eftersom ingen socialdemokrat tycks ha tagit avstånd från den gängkriminelle.

Men socialdemokraterna tycks iallafall ha tagit avstånd från Ebba Busch för att hon sträckte upp två fingrar i luften. Alltid någonting som fan sa när han fick se Åmål.
    För dumt för att besvaras med mer än att det är för dumt för att besvaras.
  • nihka
    KillBill skrev 2024-10-16 17:06:44 följande:
    Nej eftersom det kommer ske så sällan och eftersom nackdelarna med att rättssäkerheten försämras är så stora. 

Läs denna krönika av Ossin Cantwell_och läs vad Lagrådet och Advokatsamfundet skriver: 
    av www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/LMjMpp/anonyma-vittnen-ar-ett-opium-for-folket

Lagrådet fördömer förslaget. 
    www.lagradet.se/opinion/anonyma-vittnen/

Advokatsamfundet fördömer förslaget: 
    www.advokatsamfundet.se/Nyhetsarkiv/2024/januari/nej-till-anonyma-vittnen/
    Jag vet iaf hur jag skulle göra om jag jag blev vittne till en gängkriminell handling och visste att hela organisationen skulle få veta mitt namn, min adress och kunna leta upp precis alla jag har i min omgivning. Hur skulle du göra?
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026