Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Riksdagsvalet 2026

Rataxes skrev 2024-07-09 06:54:09 följande:

Om drygt 2 år är det riksdagsval, då kan man välja mellan att stödja ett ganska kasst borgerligt alternativ, eller så kan man ju välja att stödja ett rödgrönbrunt vänsterblock där V ingår och lär kräva ministerposter.

Ett på ytan reformerat kommunistparti, med en partiledare som gratulerar antisemiter och ryzzkramare i Frankrike och UK till valsegrar. (Mélenchon och Jeremy Corbyn) 

"Det okuvade Frankrike"... En ryzzvänlig vänster som upprepat anklagats för antisemitism ? och vill stoppa Ukrainastödet!

En av det svenska rödbruna partiets EU-kandidater (Marta Aguirre) krävde förhandlingar med naziryzzland, lika infantilt som Skara-Bert.

Eller så kan man ju välja att rösta på ett riktigt borgerligt parti, MED, som inte kompromissar med orcher.

MED kompromissar inte med någon för att de har varken någon att kompromissa med eller samarbeta med.

Gör som 0,2 prcent av de röstande och kasta bort din röst på ett sjunkande konservativt och invandrarfientligt parti som har noll infltyande.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-07-09 08:35:05 följande:
    Tänk om du för en gångs skull kunde låta bli att ljuga? 

Alexander Bard representerar inte längre MED.

Vill du ha en lista på fd socialdemokrater som uttryckt vidrigheter, eftersom du tycks leta efter fd partimedlemmar som gjort bort sig?
    Aj, aj, aj, den måste ha gjort ont. Fast det är förstås ingen lögn. Alexander Bard representerade MED när han kläckte ur sig och det finns mängder med exempel.

Han har inte riktigt återhållsamheten som behövs inom (stor)politiken och kallade och en journalist för "fat stupid cow" och "moronic idiot". Right up your street förstås.
  • nihka
    K Markatta skrev 2024-09-19 12:57:27 följande:

Sossar planerar och prioriterar, avsnitt 78:

www.expressen.se/nyheter/sverige/miljardbadhuset-i-kiruna-forsenas-ska-byggas-om/

Miljardbadhuset i Kiruna försenas - ska byggas om

Kostnaden för bygget av det nya badhuset, som först beräknades bli 360 miljoner kronor, väntas nu landa på 1,25 miljarder. Trots pengarna har badhuset byggts med allvarliga brister och väntas inte öppna på över ett halvår.

- Om vi inte rättar till felet så kan vi behöva stänga badhuset strax efter öppning, säger kommunalrådet Mats Taaveniku (S).

Kommunens ekonomi är så ansträngd att man bland annat har dragit in mjölken i skolorna. En av anledningarna är den skenande kostnaden för det nya badhuset.

Småpotatis jämfört med vad det kostar att flytta hela staden innan den rasar ner i gruvgångarna under.
  • nihka
    KillBill skrev 2024-09-19 19:07:23 följande:
    Det verkar vara kostnaden för ett badhus. Även badhus i Jönköping kommer kosta över 1 Mdr. 

www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/nya-dyrare-badhuset-i-jonkoping-klubbat
    Många kommuner i Sverige med simhall står inför stora kostnader då besyåndet börjar uppnå en ålder att omfattande renoveringar eller nybygge behövs. Det är dyrare att bygga idag och alternativet att bli av med sin simhall är nog inte populärt så det kommer att få kosta.
  • nihka
    nihka skrev 2024-09-20 08:26:10 följande:
    Många kommuner i Sverige med simhall står inför stora kostnader då besyåndet börjar uppnå en ålder att omfattande renoveringar eller nybygge behövs. Det är dyrare att bygga idag och alternativet att bli av med sin simhall är nog inte populärt så det kommer att få kosta.
    stadsbyggnad.org/2021/utmaning-att-bygga-simhallar/
  • nihka
    nihka skrev 2024-09-20 18:12:05 följande:
    stadsbyggnad.org/2021/utmaning-att-bygga-simhallar/
    Det spelar alltså liten roll vilket politiskt styre man har i en kommun med simhall när det är dags att rusta upp eller bygga nytt. Renovering och nybygge av simhallar kommer att gräva ett ansenligt hål i kommunkassan i flera hundra kommuner inom en snar framtid.
  • nihka
    KillBill skrev 2024-09-21 10:34:34 följande:

Vilken tomte Henrik Jönsson är. Skyller på MP trots att det är flygbolaget BRA som väljer att flytta från Bromma flygplats och trots att Stockholms Handelskammare applåderar beslutet att lägga ner Bromma. 

Även Jimmie Åkesson beter sig som en tomte. Han avser att kalla till sig övriga partiledare i regeringsunderlaget för att försöka stoppa beslutet (som fattats av privata bolag). 

Ska Åkesson försöka tvinga flygbolaget BRA att fortsätta använda Bromma? Det är ju så mycket smidigare med anslutningsflyg när man inte behöver resa mellan flygplatser. Har MP ens lite grann att göra med flygbolagets beslut eller har Jönsson som vanligt hittat på egna fakta?
  • nihka
    Anonym (Hur bygga ett samhälle) skrev 2024-10-01 23:53:41 följande:
    Du vet att många SDare är gamla sossar? Det är ju inte så att det poppat upp massa nya väljare som röstar på SD utan de har alltid funnits men röstat S eller något annat. Att de röstar SD beror på missnöje. Adressera de problem vi har i samhället pga dålig strategi runt integration och bristande migrationspolitik och du ska se att SD försvinner.
    Så i din värld har det inte fötts några nya människor sedan 1970?
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-10-02 13:16:46 följande:
    250 jobb som hamnar någon annanstans tack vare maffiametoder.
    Och du och godhetsknarkarprojekten vill jobba nattetid och utan kollektivavtal?
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-09-29 15:06:36 följande:

Ebba går på 

Ja, Ebba 14 år går på fest och vill hamna i tidningen.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026