Challenger skrev 2024-05-19 03:42:47 följande:
Men mest intressant är Socialdemokraternas strategi. För utöver att spendera mest, har de också lagt en halv miljon kronor på politisk annonsering via olika dotterbolag med kreativa upplägg. Det handlar dels om dotterbolaget Aktuellt i politiken ? en socialdemokratisk nyhetstidning ? och dels om Tankesmedjan tiden. En förening som samägs med
LO och
ABF. LO (Landsorganisationen i Sverige) utgör tillsammans med Socialdemokraterna de ?två benen? inom arbetarrörelsen i Sverige ? Socialdemokraterna det politiska och LO det fackliga. LO ger årligen 6 miljoner i stöd till Socialdemokraterna, men informellt beräknas deras stöd vara långt högre. Som når partiet till exempel genom Tankesmedjan tiden.
emanuelkarlsten.se/socialdemokraterna-betalar-annonser-genom-dotterforetag-och-med-otydliga-avsandare/Haha vilken logisk kullerbytta du gör. Att det största partiet lägger mest på kommunikation är logiskt. Det hade varit märkligt om det hade varit tvärtom.
Tidningen Aktuellt i politiken (AIP) har funnits sedan 1953 dvs och har alltid varit öppen med att man ägs av Socialdemokraterna. https://sv.wikipedia.org/wiki/Aktuellt_i_Politiken
LO är öppna med stöd till S. Svenskt Näringsliv däremot inte lika öppna med att de stödjer högern med mer än 250 miljoner kronor per år..
Kritiken Mot SD handlar inte om att de lägger pengar på kommunikation och politisk annonsering utan kritiken handlar om att de har anställda nätroll och anonyma sidor på sociala medier som sprider propaganda och hat. Av TV programmet var det mycket tydligt att SD anser att detta var mycket hemligt och inte fick komma ut till offentligheten. Det beror sannolikt på att SD tidigare har ljugit och sagt att de inte har något med dessa anonyma sidor att göra.