Inlägg från: Dilisen |Visa alla inlägg
  • Dilisen

Symptom innan BIM

Hej!

sitter du och jag i exakt samma sits😁 jag har BIM idag (19 maj) och enligt app och tester hade jag ägglossning 4 maj. Jag plussade på stickan BIM-5 och har sedan dess varit otroligt gasig magen (alltså onormalt mycket), molvärk, lite ryggont, ömma bröst (som släppt lite nu). Har även haft ljusrosa flytningar sedan i tisdags som avtagit helt nu (tror jag).

Jag fick ett MF förra månaden och känner inte alls igen dessa symptom. Så jag hoppas och håller alla tummar att är positivt!☺️

• Dilisen
    Ssi skrev 2023-05-20 13:36:06 följande:
    Hoppas verkligen det går vägen för dig! Själv så fick jag min mens så det är bara att fortsätta försöka för min del. Hur länge har ni försökt?
    åh nej vad tråkigt att höra! Hoppas det går vägen för er nästa gång❤️ 

vi började försöka ?påriktigt? december-januari i år. Lite naiva vi var som trodde att det skulle ta sig på en gång (många i vår närhet blev tydligen gravida på första försöket, eller oplanerat). Nu är jag i vecka 4+4 (om jag räknat rätt), första barnet om allt går som det ska 🤞🏼 hur har er resa sett ut?
  • Dilisen

Jag har använt ägglossningstest vid två olika cyklar, men finner mest att de är stressande. Man får ju liksom bara se själva hormon stegringen sen kan ägget släppa inom 48 h.. så det är fortfarande inte självklart att man prickar rätt tyckte jag. 

om du funderar på att köra på ägglossningtest så skulle jag i vart fall rekommendera CB digitala test. Den är väldigt enkel att tolka och man slipper sitta och leta starka och svaga streck för att avgöra 😅

• Dilisen

nej va kul Emi!!!! vågar man sig på ett grattis?❤️  håller alla tummar och tår att det tar sig, ser fram emot att höra om dina symptom (om du vill fortsätta dela med dig av de) 😍

• Dilisen

Halloj! Jag är nu i vecka 5+2 och har sedan typ 1-2 veckor tillbaka börjat känna ett underliggande illamående konstant. Alltså inte tillräckligt för att vilja spy, men den är där heeela tiden😭 har även varit lös I magen och varje morgon när jag går upp så är jag illa mående tills jag går på toa. Jag tror att mitt illamående kommer ut från andra sidan (sorry för TMI🥲) men har läst här på FL att flera Upplevt samma och att det eventuellt är så att för oss som annars har ganska svårt att spy, så kommer det ut från andra hållet istället för spya.. ändå lite tacksam för det sjukt nog😅

den enda andra symptomet jag noterat är att brösten är ömma och större, samt mycket flytningar. Humöret är väl balanserar, har dock mer ångest än vanligt men det är nog pga omständigheterna runt omkring snarare än graviditeten. hur går det för er?

Svar på tråden Symptom innan BIM