Tjejgäng med konflikter och mobbing
Hej
någon med barn på högstadiet som tappat nästan alla sina kompisar sedan de börjat på högstadiet? De brukade vara ett jätte mysigt gäng som alltid höll ihop under mellanstadiet, men som nu splittrats och tappat all kontakt. Min dotter upplever att hon inte kan få någon kontakt med eleverna i hennes nya klass och de gamla stöter ut henne. De kan verkligen ignorera henne eller säga saker som får henne att känna sig dum. från att ha haft massor av kompisar sitter hon nu hemma helt själv för det mesta. Ingen som hör av sig och när hon frågar så är det ingen som svarar eller inte vill/kan. Hon går hos kuratorn på skolan och har fått möjlighet att byta klass, men vet inte om det skulle hjälpa. hon ser inte ens fram emot sommarlovet för hon vet att hon kommer vara mest ensam. Vi brukar alltid bjuda hem kompisar att sova över eller följa med på olika utflykter. Men ingen frågar någonsin henne nuförtiden. Hon är verkligen jätteledsen över att ha ?förlorat? sina vänner och vet inte hur hon ska få andra vänner. Någon som varit i samma sits? Vad kan man göra för att stötta? Hon har börjat på gym och vi letar någon aktivitet hon kan börja på, men det är inte lätt. Vad kan jag göra? Mitt hjärta går i tusen bitar när jag ser hur ledsen hon är och hur ensam hon känner sig.
någon med tips?