• Elin pelin

Löneskuld

Ta hjälp av ditt fack (om du är med dvs). De kan lagar och avtal och föra din talan. Jag bråkade med en tidigare arbetsgivare om sparade semesterdagar och efter mycket om och men fick de betal ut vad jag och facket ansåg var rätt summa.
    Det låter ju tokigt att de anser att du ska förstå att semesterdagarna inte stämde men att chefen inte hade något ansvar. Hoppas det löser sig!

• Elin pelin

Tänk nu positivt! Du har sparade mejl, du har sparade lönebesked där det står hur många semesterdagar du hade... Lämna detta till den som hjälper dig i facket, du har förhoppningsvis tillräckligt med bevis för att få en bra lösning. De kommer nog aldrig efterskänka dig skulden men att de förhoppningsvis kan ta det från dina semesterdagar, ta det som förkortssemster eller i alla fall inte begära ränta...
    Är det en stor arbetsgivare (läs stelbent) eller en mindre (som kanske vill hitta en flexibel lösning)?
    Det löser sig ska du se, men det tar kanske lite tid!

• Elin pelin

Jag förstår att du är orolig, det hade väl de flesta varit. Uppdatera oss gärna hur det går för dig... Håller tummarna!

Svar på tråden Löneskuld