Inlägg från: fornminne |Visa alla inlägg
  • fornminne

Pappan dök upp igen från ingenstans

Anonym Herren, om de inte vill träffa honom ska de inte göra det. Det är helt upp till dem. Jag skulle inte döma dem om de ville, men jag förstår till fullo att de inte vill.

Det handlar inte nödvändigtvis om att han skulle ställa till med något, utan att de inte vill. Jag begriper inte heller varför resten av släkten lägger sig i? Det är inte deras sak.

Jag tror också på andra chanser, men inte alltid. Det beror på vad det gäller. Han kanske har fått tio chanser redan? Innan han drog. Att han dyker upp och ?kräver? saker, tyder ju också på att han inte har lärt sig ett dugg, utan är likadan som innan.

• fornminne

Fast ingenstans står det att de går omkring och är arga och ledsna, eller inte har blickat framåt. Hade de inte gjort det, hade de nog velat träffa honom.

Uppenbarligen känner de inget behov av detta avslut. De har gått vidare utan honom och vill inte ha med honom att göra.

Och nej, man måste inte förlåta allt. Man kan gå vidare ändå.

• fornminne

Om de velade hade de kanske varit i behov av goda råd. För det finns egentligen inga rätt och fel här.

Men de verkar ha bestämt sig, men ansätts av släktingar och vänner som tycker att de borde ge gubben en chans till. En press de inte borde behöva utsättas för.

Svar på tråden Pappan dök upp igen från ingenstans