Inlägg från: Anonym (Herren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herren)

Pappan dök upp igen från ingenstans

Alltså om de är säkra på sin familjekonstellatio utan han så bör han inte kunna ställa till något? Vad är det för skada de är oroliga för? 

Han är ett as som pappa men kanske han kan vara något bra åt sina barnbarn.

Jag tror på andra chanser. Han är ju inte en del av kärnfamiljen oavsett vad han nu 30år efter gör. 
    Man skulle kunna se det som en förlorad släkting vill ta upp kontakt. Han kan ju aldrig bli familjens pappa igen så det finns väl inget att oroa sig för? Sen behöver de kanske inte förlåta men det är ju ett bra steg att släppa på tunga känslor, att förlåta men inte glömma är ju något positivt för de inblandade som blivit sårade. 

• Anonym (Herren)

Ja, det är lite det som är min poäng. Det är jobbigt att gå runt och vara arg/ledsen/sårad för osv. För deras egna skull bör de förlåta och blicka framåt. För deras egna skull och inte för han. 

Dom vill inte/ Det är deras egna ensak
    Jag läste också texten han skrev, om deras ensak där de inte vill träffa han? Jag förstår inte riktigt poängen att ens skriva det, ingen annan som säger motasattsen. 
    det är ju faktiskt en tråd om just denna situation där TS frågar oss som läser. Ibland behöver man en vän för att hjälpa en i rätt riktning, sen om man väljer den riktningen är ju en annan fråga.

Svar på tråden Pappan dök upp igen från ingenstans