Inlägg från: Haelenius |Visa alla inlägg
  • Haelenius

Fara utomlands arbetslös

Hejsan alla kära! det är nämligen så att jag ska utomlands till veckan. Allt är bokat och klart och har glömt söka ledighet hos arbetsförmedligen. Går just nu på aktivitetstöd genom FK och undrar om jag är helt körd? Kommer jag förlora hela mitt stöd totalt eller kommer jag få en varning? Är med i ett program med arbetsförmedlingen (vet inte vad jag ställt till med) borde jag ringa in och berätta att jag ska utomlands eller bara anmäla mig sjuk? Har läste runt lite och tydligen så kan dom se på flygplatsen genom passet att jag får på a-kassa. förlorar hellre ersättningen för gott än att bli återbetalningskyldig eller får en prick i registret. Hur tror ni dom kommer reagera. Sitter med jättehög puls och känns som allt är kört av nån konstig anledning. hoppas ni kan hjälpa mig 

Mvh/Malin

• Svar på tråden Fara utomlands arbetslös
  • Haelenius

Jag har inte kontaktat min anordnare på rusta men tänkte göra de nu på måndag. tror ni jag kommer bli av med min ersättning helt och hållet eller kommer jag bara få typ en straff månad?`jag ska vara borta i 10 dar så kommer missa ett möte. plus jag kan ju som sagt söka jobb i solstolen... och angående frågan kring Passet och AF menades att jag läste på något forum att tydligen så kan dom som stämplar passet se i sin dator eller något att man går på bidrag? vet inte de bara va för att skrämma upp en eller om de påriktigt fungerar så? jag menar om jag skulle sjukanmäla mig eller kontakta min matchare från utlandet så borde väl de loggas att jag inte är på en svensk IP-adress?

Svar på tråden Fara utomlands arbetslös