• Sol12345

Hjälp!

Jag har flyttat in till min sambo, han äger lägenheten. Han vägrar sälja och flytta pga att han vill att lgh skall vara ett arv till hans barn. 

Jag har också barn, och vill givetvis också kunna ge mina barn ekonomisk trygghet i händelse av min död. 

Men han vägrar flytta, och då har jag föreslagit att jag köper in mig i hans lgh, då det är viktigt för mig att också äga ett boende. 
    Detta vägrar han också. 

Der han signalerar är ju då att han tänker bara på sina barn och att de ska få det bra i händelse av hans död. 

Jag kommer ju aldrig kunna ha ett arv till mina eftersom jag inte äger något boende och kommer inte göra heller i framtiden då jag vill leva med honom. 
    Jag kommer inte heller ha någonstans att bo i händelse av hans död. 

snälla, Ngn som är juridikkunnig, hur ska jag tänka? 

• Svar på tråden Hjälp!
  • Sol12345

Sant, jag kan bara tycka att om man lever ihop och älskar varandra så innebär det att bådas behov måste styra, och att allas barn är lika viktiga. Det borde ligga i ens partners intresse att ens partner är tillfreds med sin situation också 

• Sol12345
    Anonym (-) skrev 2023-05-06 11:54:44 följande:
    Det går så snabbt att byta nick

Herregud ?.  Du behöver inte kommentera om du inte har juridisk kunskap i ämnet.

Jag la till ett tillägg till mitt första inlägg. Man kan göra det för att förtydliga vet du 

• Sol12345
    Anonym (-) skrev 2023-05-06 11:59:43 följande:

Herregud på dig själv. Man behöver inte använda en annan signatur.

Sen spelar det juridiskt ingen roll vad någon säger. Din sambo vill äga sin bostad. haha

Oj det var viktigt för dig om det stod anonym eller användarnamn. Jag kan upplysa dig om att även signaturen (ditt användarnamn) är anonymt . Haha. Så det spelar ingen roll om man råkar klicka anonym när man citerar. Lycka till härinne! 
  • Sol12345

FiaLiza då kan jag be dig läsa igen; det står TILLÄGG i tråden, det betyder tillägg till mitt första. Om jag låtsades vara Ngn annan varför då skriva tillägg? 

• Sol12345

Och efter TILLÄGG står det Jag menar alltså? vilket innebär att det fortfarande är jag som skriver. 

Hade jag velat låtsas vara Ngn annan hade jag skrivit Hon isåfall. 

nivån o intelligensen är hög härinne märker jag 

• Sol12345

Som någon ovan skrev; folk har för tråkigt på helgen. Hitta fel som inte finns. Förstår inte varför jag försöker förklara för nån som uppenbar inte förstår 

• Sol12345

Ja ibland slinter tummen på de pyttesmå raderna o så blir det raden under o då kan det se ut som man byter namn men jag lovar dig, jag är samma! 

• Sol12345

Haha vad tänkte du att det beror på då? Skrev tydligt tillägg så då borde man förstå att det är samma person. Vad är det som du inte förstod? 

• Sol12345

Tack för äntligen lite seriösa svar! Observera att det är en idiot som går in och låtsas vara Trådstartare o skriver inlägg för mig för att försöka vara rolig. finns inga fem barn som sover i vardagsrummet Endast de två första inläggen som är mina. 

tragiska människor som lever på att vara elaka . Hoppas du får ett liv du med. 

• Sol12345

Tomelilla; vi har inga gemensamma barn. 

Du som håller på å sabba tråden ge dig. Ingen tycker det är kul. Ser du inte det? Finns säkert sandlådor du kan gräva i ute. 

• Sol12345

ingen begär att du ska förstå. Starta en egen tråd om nickname så kan du diskutera där m dig själv i olika alias 

• Sol12345
    Anonym (A) skrev 2023-05-06 15:07:15 följande:

Hade varit intressant om du svarat på de seriösa inläggen, TS. 

Visste inte att det fanns krav på att man måste svara på de råd man får. Man skriver här för att få råd. Jag tar med mig de tankar som folk delgett. 

Däremot svarar jag på när personer kommer med felaktiga påståenden om att jag låtsas att jag är någon annan. 

• Sol12345

Dessutom suger tekniken på den här sidan så det går väldigt sällan att citera, gilla eller ogilla inlägg. 

• Sol12345

Har nu insett att 80% av folk på familjeliv verkar vara ute efter bråk o tjafs?. 
    Helt galet. 

• Sol12345

Nej verkligen inte en tjafsare men accepterar inte att få falska anklagelser om att jag försöker låtsas jag är någon annan. Där går gränsen för om tjafs o bråk ska bli ignorerat eller besvarat. Obefogad o påhittad kritik är inget som ska få passera. Är väldigt tacksam för alla goda råd men eftersom det inte rent tekniskt går att citera o besvara så läser jag utan att svara varje person enskilt. När Familjeliv förbättrar tekniken kan man besvara varje person lättare. 

Svar på tråden Hjälp!