• klyban

Överdos när slutar det

Anonym (Orolig) skrev 2023-05-05 10:06:26 följande:
    Ja eftersom jag inte får svar från dem. Detta är andra gången hon försöker ta sitt liv och förra gången sände man hem henne med nya mediciner. Jag frågade om dem inte kan ta nya prover på henne för se om det ger utslag igen eller om dem tror hon är så här nu för hennes hjärna fått för mycket. Sköterskan sa bara att dem känner ju inte henne och tog tacksamt emot informationen och skulle prata med doktorn.  Jag har talat med så många läkare och sköterskor och allt däremellan för hjälpa i flera månader men ingen vill ta ansvar. Sända hem en som är så pass deprimerad och försökt la sitt liv med Antidepressiva läkemedel är för mig en gåta! 
    Så du får tro vad du vill. Jag ville få ett svar från kanske någon som varit i samma situation, eller kunnig inom läkemedel som kanske kan tala om något som jag kan försöka gå vidare på. Just nu är allt en enda röra och man försöker hjälpa till 

De ger inte gärna svar till utomstående, så hur de har reagerat kanske de inte ens berättar.

Men för såna här missbruk och opiater, så kan detta knappast vara deras första gång och de borde veta om risken alltid finns och sker då och då.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Överdos när slutar det