Inlägg från: Citronella |Visa alla inlägg
  • Citronella

Ensam från förskola

Jimzaan skrev 2023-05-05 05:52:11 följande:

Jag har nog skrivit det flera gånger nu, jag anser inte att mitt barn blivit diskriminerar, jag skrev att jag kontaktat dem för flera andra jag nämnt har sagt diskriminering, jag ringde DO för information om det. Så punkt slut om det.. 

alltså hur tröga är ni? Hur blir barn till? 

jag och min sambo har ett vid just detta tillfälle en 5 månaders, en tjej på 2.5 år och en dotter på 6 år. 

om jag nu tagit ledigt från jobbet är Jag då föräldraledig? NEJ! Givetvis min sambo som  varit gravid med alla mina 3 barn.. 
    vi har fortfarande gjort detta ihop, varit många samtal även på arbetstid så har inte bara tagit ledigt för att sitta med detta. är inte helt fel i huvudet på mig. 

om Sverige och samhället bara skulle acceptera att alla är olika och se positivt så skulle vi inte ha sån jävla macho kultur.. helt galet detta 

Varför kan inte den som är föräldraledig ringa? Ni krånglar till allt helt i onödan. 
  • Citronella
    Jimzaan skrev 2023-05-05 20:57:12 följande:

Har idag pratat med en politiker kring detta. 

vår kommun har regler, en av reglerna var att någon av barnen skall inte behöva börja förskoleklass själv om man själv inte har valt det som vårdnadshavare. 

fick så mycket information av hen hur fel kommunen gjort i detta. Fel chefer som har tagit och gett oss beslut mm.. 

och SNÄLLA! sista gången.. hur vi hsr gjort för att ringa eller tagit ledigt för att göra det här har inte med saken att göra? vi har valt att göra så, förstå att vi alla är olika någon gång, vi har kanske inte möjlighet att göra detta på våra jobb Mm så snälla ni som sitter o påpekar hur vi har gjort detta, h*ll k*ften!!! tack och bock!! 

tänk vad lätt samhället hade fungerat om de som tror de är något slutade påpeka andras sätt o hur dem gör o ser ut. hoppas någon dag att någon sätter sig över er som håller på och trycker ner er hårt i skorna så ni får börja om från början? 

Men sluta klaga då! Ni har själva valt att skapa mycket av era problem som förlorad arbetsinkomst då får ni stå för det. 
  • Citronella
    Anonym (U) skrev 2023-05-06 09:35:43 följande:
    Öh va, varför ska man inte bli bjuden på kalas? Fattar inte. 
    För att de inte går i samma klass. Med största sannolikhet kommer de inte gå på varandras kalas nästa år. En 5-6 åring är för liten för att ta ansvar över sina egna relationer och glömmer fort oftast umgås de med barn i sin närhet och de gamla klasskompisarna kommer inte tillhöra samma nätverk. 
Svar på tråden Ensam från förskola