• Anonym (Sandra)

Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)

Jag gjorde det för att ha något att använda mot min dotters pappa om det skulle bli vårdnadstvist.. och jag ångrar mig otroligt mycket nu. Ett bråk när vi försökte ta oss förbi varandra i hallen efter att jag försökte slänga ut honom och alla hans kläder (när han ville göra slut ) ledde till att jag ramlade mot en garderob och en bilbarnstol som stod ganska ostabilt ovanpå ramlade ner i mitt huvud så jag fick en bula.  Man kan ju diskutera hur mycket det var hans fel .. men jag sa iallafall att han hade slagit mig i huvudet (och att jag inte visste om det var med handen eller något föremål) både till mitt äldsta barn som är tonåring  (som hörde bråket och kom ut efteråt) och till min familj och polisen som kom dit. 

Jag ångrade mig nästan direkt och ringde några dagar efter och sa att jag  helst vill att det läggs ner och att jag inte kom ihåg exakt vad som hände .. men de har inte lagt ner utan förra veckan tog de in äldsta dottern på förhör. Hon såg ju inget men hon hörde att det var bråk och hörde dunsar säger hon och så har ju jag sagt till henne att han slog mig. 
    Jag kommer antagligen bli kallad till förhör igen och har tänkt vara ärlig nu.. Men kan jag bli åtalad för falsk tillvitelse? Eller kan mitt ex bli dömd iallafall? 

Vet att jag är en hemsk människa som har gjort det här.. har aldrig ångrat nånting så mycket i hela mitt liv. Vill inte gå in på exakt vad men mitt ex har saker att använda mot mig (bland annat att jag har borderline vilket kanske förklarar mitt hemska beteende) och jag fick panik och ville ha något att använda mot honom. Han har inte alltid varit så snäll mot mig , kallat mig för saker osv.. och han kanske var lite hårdhänt när jag försökte ta mig förbi honom.. men han slog mig inte ..till skillnad från flera jag har träffat innan (bland annat äldsta dotterns pappa) har han faktiskt aldrig gjort det. Och nu tror polisen , min familj, soc och alla att han har det..

Kan jag ställa allt till rätta på något sätt? Kommer inte kunna se min yngsta dotter i ögonen om jag vet att jag har fått hennes pappa att bli oskyldigt dömd.. vet inte vad jag tänkte..

• Svar på tråden Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Stina) skrev 2023-05-01 23:34:23 följande:
    Men snälla, trådarna är identiska. Bråk i hallen, äldsta dottern har hört, du har fått en bula i huvudet, du har ljugit för polisen. Det är exakt samma historia i denna och åtminstone två andra trådar. 
    Jag har skrivit förut men tror inte jag skrev att han faktiskt har slagit mig. Skrev då också att jag har ljugit /överdrivit och ångrar det. 
  • molly50
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-01 23:29:58 följande:
    Tror du blandar ihop mig med nån, har också sett såna trådar.
    Men om du läser trådarna det länkas till här i inlägg # 28 och #29 så är det ju snarlika berättelser.
    Man får känslan av att samma person skrivit dessa trådar men ändrat i scenariot som för att skydda den misshandlande mannen.
    Det måste du väl ändå hålla med om?
  • molly50
    molly50 skrev 2023-05-02 12:47:36 följande:
    Men om du läser trådarna det länkas till här i inlägg # 28 och #29 så är det ju snarlika berättelser.
    Man får känslan av att samma person skrivit dessa trådar men ändrat i scenariot som för att skydda den misshandlande mannen.
    Det måste du väl ändå hålla med om?
    Jag ska tillägga att jag också har sett fler trådar om liknande situationer där TS velat ta tillbaka polisanmälningar samt blivit anmäld själv. 
  • Anonym (Samma)
    molly50 skrev 2023-05-02 12:48:40 följande:
    Jag ska tillägga att jag också har sett fler trådar om liknande situationer där TS velat ta tillbaka polisanmälningar samt blivit anmäld själv. 
    Ja det är för mycket som stämmer. 
  • molly50
    Anonym (Samma) skrev 2023-05-02 13:05:38 följande:
    Ja det är för mycket som stämmer. 
    Ja,det är ju samma saker som skrivs i alla trådarna.
    Bråk i hallen,polisen kommer,TS har en bula i huvudet,TS ringer systern,förhöret med TS blir inspelat osv.
    Det är för lika berättelser i trådarna för att det ska vara olika personer som har startat dem. 
  • Anonym (Samma)
    molly50 skrev 2023-05-02 13:20:15 följande:
    Ja,det är ju samma saker som skrivs i alla trådarna.
    Bråk i hallen,polisen kommer,TS har en bula i huvudet,TS ringer systern,förhöret med TS blir inspelat osv.
    Det är för lika berättelser i trådarna för att det ska vara olika personer som har startat dem. 
    Det värsta är att jag  tror det är sant det mesta. En kvinna som får stryk och inte klarar av att se klart och söka hjälp. 
  • molly50
    Anonym (Samma) skrev 2023-05-02 13:22:48 följande:
    Det värsta är att jag  tror det är sant det mesta. En kvinna som får stryk och inte klarar av att se klart och söka hjälp. 
    Det kan det absolut vara.
    Och just därför måste TS stöttas till att våga söka och ta emot hjälp.
    Och till att inte ta tillbaka polisanmälan till att börja med. 
  • Anonym (beli)

Man ska stå fast vid sin anmälan vare det är sant eller inte annars tappar man all trovärdighet för alltid.

• Anonym (Sandra)
    molly50 skrev 2023-05-02 12:48:40 följande:
    Jag har inte blivit anmäld själv. Jag har skrivit förut men det är en annan som har skrivit också, som har blivit grovt misshandlad vid flera tillfällen och hotad med kniv tror jag.
    Jag har inte heller velat ta tillbaka nån anmälan eftersom jag inte har anmält själv , däremot har jag sagt att jag har överdrivit och att jag helst vill att det läggs ner. Alla som skriver om våld i hemmet är inte samma person. 
  • molly50
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-02 13:59:55 följande:
    Jag har inte blivit anmäld själv. Jag har skrivit förut men det är en annan som har skrivit också, som har blivit grovt misshandlad vid flera tillfällen och hotad med kniv tror jag.
    Jag har inte heller velat ta tillbaka nån anmälan eftersom jag inte har anmält själv , däremot har jag sagt att jag har överdrivit och att jag helst vill att det läggs ner. Alla som skriver om våld i hemmet är inte samma person. 
    Nej,men innehållet i dessa tådar ,som det har länkats till här, är ju exakt samma.
    Det enda som skiljer dem åt är att det i denna tråd står att du fick bilbarnstolen i huvudet.
    Annars är det ju exakt samma historia.
    Så om inte någon har kopierat din tråd rakt av så är det ju samma person bakom trådarna.

De trådar jag har sett så är det en kvinna som velat ta tillbaka polisanmälan och blivit anmäld själv för att hon blev misstrodd.
    Jag vet inte om hon blev hotad med kniv. Däremot våldtagen.
    Och ja,jag inser att alla trådar om detta ämne inte är samma person.
    Men just i dessa trådar som det har länkats till här är det ju ganska uppenbart att så är fallet.
Svar på tråden Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)