• molly50

Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)

Varför vill du ta tilllbaka anmälan?
    I andra trådar har du skrivigt att han har misshandlat dig grovt.
    Varför då fortsätta skydda honom?
    Låt honom få ta sitt straff och kanske få hjälp för sitt beteende.
    Och du kan få ensam vårdnad om dina barn.
    Det är de du ska skydda. Inte ditt ex.

• molly50
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-01 23:29:58 följande:
    Tror du blandar ihop mig med nån, har också sett såna trådar.
    Men om du läser trådarna det länkas till här i inlägg # 28 och #29 så är det ju snarlika berättelser.
    Man får känslan av att samma person skrivit dessa trådar men ändrat i scenariot som för att skydda den misshandlande mannen.
    Det måste du väl ändå hålla med om?
  • molly50
    molly50 skrev 2023-05-02 12:47:36 följande:
    Men om du läser trådarna det länkas till här i inlägg # 28 och #29 så är det ju snarlika berättelser.
    Man får känslan av att samma person skrivit dessa trådar men ändrat i scenariot som för att skydda den misshandlande mannen.
    Det måste du väl ändå hålla med om?
    Jag ska tillägga att jag också har sett fler trådar om liknande situationer där TS velat ta tillbaka polisanmälningar samt blivit anmäld själv. 
  • molly50
    Anonym (Samma) skrev 2023-05-02 13:05:38 följande:
    Ja det är för mycket som stämmer. 
    Ja,det är ju samma saker som skrivs i alla trådarna.
    Bråk i hallen,polisen kommer,TS har en bula i huvudet,TS ringer systern,förhöret med TS blir inspelat osv.
    Det är för lika berättelser i trådarna för att det ska vara olika personer som har startat dem. 
  • molly50
    Anonym (Samma) skrev 2023-05-02 13:22:48 följande:
    Det värsta är att jag  tror det är sant det mesta. En kvinna som får stryk och inte klarar av att se klart och söka hjälp. 
    Det kan det absolut vara.
    Och just därför måste TS stöttas till att våga söka och ta emot hjälp.
    Och till att inte ta tillbaka polisanmälan till att börja med. 
  • molly50
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-02 13:59:55 följande:
    Jag har inte blivit anmäld själv. Jag har skrivit förut men det är en annan som har skrivit också, som har blivit grovt misshandlad vid flera tillfällen och hotad med kniv tror jag.
    Jag har inte heller velat ta tillbaka nån anmälan eftersom jag inte har anmält själv , däremot har jag sagt att jag har överdrivit och att jag helst vill att det läggs ner. Alla som skriver om våld i hemmet är inte samma person. 
    Nej,men innehållet i dessa tådar ,som det har länkats till här, är ju exakt samma.
    Det enda som skiljer dem åt är att det i denna tråd står att du fick bilbarnstolen i huvudet.
    Annars är det ju exakt samma historia.
    Så om inte någon har kopierat din tråd rakt av så är det ju samma person bakom trådarna.

De trådar jag har sett så är det en kvinna som velat ta tillbaka polisanmälan och blivit anmäld själv för att hon blev misstrodd.
    Jag vet inte om hon blev hotad med kniv. Däremot våldtagen.
    Och ja,jag inser att alla trådar om detta ämne inte är samma person.
    Men just i dessa trådar som det har länkats till här är det ju ganska uppenbart att så är fallet.
Svar på tråden Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)