Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)
Det enda du kan göra nu är att vara ärlig!!
Det enda du kan göra nu är att vara ärlig!!
Tack för svar!
Jag kommer att vara det. Har redan ringt och sagt att jag inte kommer ihåg exakt och sen sa jag att jag har sagt saker i det första förhöret som inte riktigt stämmer.. hoppades att de skulle lägga ner men nu efter min stackars äldsta dotter har varit på förhör måste jag nog vara helt ärlig och säga vad som verkligen hände.
Det är fortfarande lite luddigt exakt hur det gick till eftersom jag lätt får minnesluckor i stressade situationer (pga borderline antagligen) men jag är säker på att han inte slog..
Tack för svar!
Jag ska göra det. Ska nog ringa och fråga när jag får komma på förhör och att jag vill berätta vad som verkligen hände.
Vet att det inte är en ursäkt men han brukar hota med att han ska se till att få ensam vårdnad om det tar slut.. jag blev rädd för det och tänkte att nu har jag nånting att använda mot honom. Han är inte världens lämpligaste , han dricker lite för mycket osv men jag har absolut ingenting på pappret mot honom.
Iofs, hittade detta också:
?Angiver man oskyldig till åtal med uppsåt att denne må bliva fälld till ansvar, dömes för falsk angivelse till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.
Om han icke insåg men hade skälig anledning antaga, att den angivne var oskyldig, dömes för obefogad angivelse till böter eller fängelse i högst sex månader.?