Anonym (Linna) skrev 2023-05-01 18:01:15 följande:
FYI problemet är ju att man inte ska behöva klicka på länken utan informationen. Är ju som bäddat att få virus eller annat.
Sedan säger personen både jag och vi, är de en, två eller fler? Även om länken visar 2 mailadresser så är det inte tillräcklig information. Dessutom klickar jag inte på sådana länkar alls utan att vara säker på vad det är jag klickar på.
Du menar att personen ska skriva sitt namn, lärosäte mm på FL...? Knappast. Jag skulle själv aldrig vilja göra det iaf. Det
ska däremot stå i enkäten. Jag förstår att man är skeptisk mot att klicka på länken men samtidigt kan man ju hitta på vad som helst i en trådstart och att länken ändå leder till virus. Det finns inget som heter säker när man klickar på en länk, helt enkelt.
Jag gissar att det bara är två personer, dels för att det är två mailadresser angivna, dels för att det är väldigt vanligt att samarbeta i par snarare än i grupp för uppsatser på de här nivåerna. Det är först högre upp som man kan hitta fler grupper om tre eller fler deltagare.