• ma199999

Snabb enkät om bankkunders förtroende och lojalitet.

Hej,

För min kandidatuppsats genomför jag en undersökning om förtroende för banker och lojalitet och skulle uppskatta din hjälp för att nå tillräckligt många deltagare.

Vi skulle vara tacksamma om du kan avsätta 3-4 minuter för att fylla i vår undersökning via länken nedan. Dina svar kommer att användas för akademiska ändamål och hållas konfidentiella.

Denna undersökning är för bankkunder över 18 år och för kunder som använder banker i Sverige.

Undersökningslänk:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe8GLTTpqWVwdIdS-MqLyIefDzjMu54SmSE9JP4W5a-co_LhQ/viewform?usp=sf_link

Tack på förhand för din tid och ditt bidrag. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-05-01 17:51
    PS: här kommer lite tydligare info.
    Lärosäte: Lunds universitet
    Namn: Mayada Azmirly
  • Svar på tråden Snabb enkät om bankkunders förtroende och lojalitet.
  • Anonym (Igen)

Ett par saker
    Enkäten samlar in emailadresser
    Ni har anonyma emailadresser som kan gå vart som helt
    Era namn står inte med
    Ni samlar in information om människors privata ekonomi
    Ingen information om kurs, handledare mm finns

Allt är tecken på att detta kan vara någon form av fiskande efter privatekonomisk information

• Anonym (FYI)
    Anonym (Igen) skrev 2023-05-01 17:30:34 följande:

Ett par saker
    Enkäten samlar in emailadresser
    Ni har anonyma emailadresser som kan gå vart som helt
    Era namn står inte med
    Ni samlar in information om människors privata ekonomi
    Ingen information om kurs, handledare mm finns

Allt är tecken på att detta kan vara någon form av fiskande efter privatekonomisk information

Du har nog fått det där med mailen om bakfoten. Det står uttryckligen att e-post och google-konto INTE ingår i svaret. Vad är det för privat information du tycker att enkäten samlar in? Håller dock med om resten.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (FYI)
    FnizzigaSara skrev 2023-05-01 17:40:25 följande:
    Hörru ditt lilla rysstroll, alla fattar att du är trådskaparen. Ingen annan bryr sig och kommer inte genomföra din "enkätundersökning". Du är så jäkla patetisk.
    Du är anmäld.
  • Anonym (Linna)

FYI

Studenterna klarar väl av att presentera sig själva? Givetvis slänger man inte bara ut en undersökning utan att skriva under med namn, lärosäte mm.

Man ska inte behöva klicka på länkar för att få informationen, den ska finnas där innan. Jag skulle aldrig få för mig att delta i en undersökning där jag själv måste googla mig till informationen om vem/vilka som vill ha mina svar.

• Anonym (Linna)

Det är också lite lustigt att det står MIN kandidatuppsats och sedan VI och enligt FYI handlar det alltså om 2 studenter? 

• Anonym (FYI)
    Anonym (Linna) skrev 2023-05-01 17:46:18 följande:

FYI

Studenterna klarar väl av att presentera sig själva? Givetvis slänger man inte bara ut en undersökning utan att skriva under med namn, lärosäte mm.

Man ska inte behöva klicka på länkar för att få informationen, den ska finnas där innan. Jag skulle aldrig få för mig att delta i en undersökning där jag själv måste googla mig till informationen om vem/vilka som vill ha mina svar.

De flesta jag sett som lägger ut såna här länkar via FL glömmer sådan basic info som lärosäte, handledare och egna namn. I just det här fallet var det busenkelt att hitta vilka personerna var men det ska ju ändå finnas tydligt angivet i undersökningen.
Svar på tråden Snabb enkät om bankkunders förtroende och lojalitet.