• Ostronflickan

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Några som vill följas åt? 

Jag gjorde ET igår med en fin 5-dagars blastocyst och är alltså på RD1 idag. Vi har gjort IVF i Köpenhamn och kliniken har satt 12/5 som officiell testdag.. 

Det är andra behandlingen för mig (donerade spermier), men första insättningen. Jag är 27 år och vi har inga barn sedan innan. Har PCOS och enligt läkaren stor risk att bli överstimulerad om/när embryot får fäste (de kunde se lite vätska i magen). 

Vid äggplocket fick de ut 12 ägg varav 8 blev befruktade och utvecklades fint på dag2. Alla 8 hade nått till blastocyster och Embryologen valde att frysa ner 3 stycken 5-dagars och fortsätta odla 4 stycken till 6-dagars så vi väntar på besked om de sista.
    ⭐️🥚🌟

• Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?
  • Dahliaflower

Hej alla! 
    Vi är inne på vår 5 ivf nu. Första gången privat, livio kungsholmen 😊 

Jag fick tillbaka ett 2 dagars i fredags 5/5 och har testdag 21/5. 

Kul att hitta fler som ruvar 😁

• Nymphadora
    Dahliaflower skrev 2023-05-07 16:08:51 följande:

Hej alla! 
    Vi är inne på vår 5 ivf nu. Första gången privat, livio kungsholmen 😊 

Jag fick tillbaka ett 2 dagars i fredags 5/5 och har testdag 21/5. 

Kul att hitta fler som ruvar 😁

Välkommen hit! Visst känns det lite mer uthärdligt med ruvartiden när man är fler som är i samma sits?

Håller tummarna för att det är er tur denna gång! Är det stor skillnad mellan Landsting och privat tycker du?
  • Olivia91

Så typiakt när de blir så, hände samma för mig det var julstängt Så fick vänta med att komma igång, sedan kom påsken och få va de precis på håret att ja lyckades få en tid, men när jag väl fick en tid för insättning så fick jag feber förra månaden, så är så glad att det blev av igår! det var 5 dagars blatsocyst som sattes in. Men va spännande då ska du testa dig den 12e, hur känns de ? Jag övettänker Lite för mycket då jag typ la mig i soffan med en duns etc etc😂 så Grubblar man på om de kan orsaka något men man får vänta och hålla ut till test dag!❤️

• Olivia91

Jag hade också jätte problem med insättningen då min livmoder var lite krökt, men efter många om och men gick de tillslut! hur gick de för er ?:)

• Dahliaflower
    Nymphadora skrev 2023-05-07 16:36:03 följande:
    Välkommen hit! Visst känns det lite mer uthärdligt med ruvartiden när man är fler som är i samma sits?

Håller tummarna för att det är er tur denna gång! Är det stor skillnad mellan Landsting och privat tycker du?
    Jo det känns skönt att veta att man inte är helt ensam 😊 
    Ja privat vågade testa en ny medicin. Men annars inte mycket, eller de verkar såklart ha bättre labb också.
  • Lisastankar

Hej! 

Jag hoppar också in här. Jag satte in ett 2-dagars i fredags och har som Dahliaflower också testdag den 21/5! Spännande att följa alla härGlad

• Olivia91

Åh va spännande är de flesta gången för dig? Varför satte dom in ett två dagars ? Jag satte in 5 dagars igår men har dålig koll på skillnaden 😂

• Anonym (Emma)

Jag och min sambo håller på med vårt första IVF försök. Vi gjorde äggplock 19 april, jag hade 26 äggblåsor på sista ultraljudet, men hade ägglossat lite för tidigt så de fick bara ut 5 ägg. Vi fick en blastocyst som de säger har jättegod kvalite till frysen. De blev totalfrys pga risk för överstimulering. Så nu väntar jag på mensen som borde komma nu i slutet av maj. När mensen kommer ska jag ringa Livio Kungsholmen och planera in FET. Är sååå rädd eftersom vi bara har en blastocyst och annars behöver starta om alltihop från början med sprutor. Rynkar på näsan Får hoppas det är ett guldägg 

• Lisastankar

Första gången för mig! Frågade inte varför tvådagars. De som inte sattes in odlas vidare till 5-6 dagar för att frysas in om de klarar sig tills dess. 

Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?