Hur mycket kan man kräva att få hjälp med vid flytt?
Jag och min f.d. kille ska separera, han drog igång allt och nu har han flyttat till en kompis i väntan på att jag hittar eget. Bodelningen tar tid för han trodde han hade koll på allt men hade fuckat upp allt och har blivit jag som fått lov att dra i det.
Han hjälper inte ett skit med att packa, med flyttlådor, etc. Lär ju skaffa möbler, säng, tv, rubbet. Han har ju fått mycket grejor av sina föräldrar och kompisar som jag inte tror att vi kan räkna in i bodelningen...
Jag har hittat en lägenhet som jag flyttar till i juli. Men jag har heltidsjobb, plus ett barn sen innan som tar tid. Har knappt ork till att packa och greja med allt.
Hur mycket kan jag kräva att han hjälper till? Borde väl ligga i hans intresse att få ut mig så fort det går eller?
Är ju lite hans fel att jag får lov att köpa så mycket nytt och lägga pengar och tid på flytt... om han typ vägrar hjälpa till, vem kan man vända sig till?
Med det tankesättet så finns det en viss logik i att det tog slut...
Du kan inte sno hans grejer. Packa ditt eget och fråga om delning utav vad som är köpt gemensamt sedan får du bita i det sura äpplet och ta en sväng till jysk.