Inlägg från: Anonym (Isy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isy)

Hur mycket kan man kräva att få hjälp med vid flytt?

Det är 2-3 månader till juli. Packa 1-2 flyttkartonger om dagen. Börja med det som inte används just nu eller som ni klarar er utan till juli, och jobba dig uppåt så att säga.

Be familj eller vänner om hjälp om du behöver.

Möbler ska ni dela 50/50 om det är gemensamma.

Anlita flyttfirma på flyttdagen. Städa behövs ju inte om han ska bo kvar.

• Anonym (Isy)
    Anonym (11) skrev 2023-05-01 07:45:32 följande:
    Du får packa dina lådor och han sina. Det kan du kräva av honom. Sen behöver ni bara bestämma vem som ska ha vad av övriga prylar. Sen får var och en sköta sin egen flytt + ordna flyttstäd. Antingen städar ni tillsammans eller så bokar ni och delar på kostande. 

När jag separerade en gång för länge sen var det under semestern för mig, medan min sambo jobbade heltid. Då åtog jag mig faktiskt att packa alla lådor. Vi hade gjort upp vem som skulle ha vilka saker och eftersom jag bara var hemma hela dagarna så fixade jag det. Jag flyttade sen på en lördag och mina föräldrar hjälpte mig., Han flyttade på söndagen och då hjälpte hans syskon honom. Sen flyttstädade vi tillsammans. 

Är man bara två personer (inga barn) så har man inte så stor flytt faktiskt. Så jäkla mycket grejer blir det inte, jämfört när man flyttar från ett helt hus. 
    Jag uppfattar det som att mannen ska bo kvar. Så ts ska packa och flytta ut sina saker, men städa behövs ju inte.
Svar på tråden Hur mycket kan man kräva att få hjälp med vid flytt?