Inlägg från: Villvaraanonym83 |Visa alla inlägg
  • Villvaraanonym83

Ni som fött barn vaginalt, hur känns det?

Anonym (Barn) skrev 2023-04-28 12:50:00 följande:
    Ni som fött barn vaginalt, hur känns det?

Ni som fött barn, hur känns det egentligen? Från början till slut. Vad var värst? Känns som alla haft det så olika. Jag och min partner vill försöka få barn snart men oroar mig för just förlossningen fast jag vet att det är naturligt och vi är skapta för att kunna föda. Jag önskar verkligen föda vaginalt men så rädd för att spricka? Känns det likadant efter? Osv. Beskriv gärna hur det varit för er, hur det känns i detalj helst haha. Så nyfiken! Kan tänka mig att man känner sig som en powerkvinna

Jag ska vara helt ärlig! Jag tänkte "så här känns det att dö...". Jag tappade medvetandet flera gånger, för att smärtan var ohanterlig. Men jag vet också med mig att min smärttröskel är låg. Jag födde barn under barnmorskekrisen och fick bristning grad 4, just för att det inte fanns tillräckligt med personal. Idag både bajsar och kissar jag på mig dagligen. Trots detta är att föda barn det coolaste jag någonsin gjort och jag ska snart göra om det. Kärleken till mitt barn är det starkaste jag någonsin känt. Du kommer att klara det, på ett eller annat sätt.
Svar på tråden Ni som fött barn vaginalt, hur känns det?