Inlägg från: Anonym (Ida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ida)

Ni som fött barn vaginalt, hur känns det?

Alla 3 barn olika! Fruktansvärt på första. Trodde jag skulle dö. Men det kan gå jättesnabbt. Tvåan var ute på 10 min från jag kom in. Hade en enda fruktansvärd värk och allt öppnades. Drömförlossning! Trean slutade i kejsarsnitt. Man kan aldrig veta. Det är olika för alla. Jag var livrädd, speciellt för att spricka och sy efteråt. ondast gör när huvudet ska ut. Känns som hela underlivet sprängs. Men ändå gick jag tydligen dit flera gånger.
    Det går alltid tillslut. Ut kommer bebisen på ett eller annat vis. Man klarar det, man glömmer smärtan.  Barnet är värt allt!!

• Anonym (Ida)

Glömde tillägga att hela känslan med att föda första var obeskrivlig, som att allt dras neråt och drar av dig mitt i itu som nån skrev en gång och jag tyckte var sån bra beskrivning. Och visst har man ont efteråt när man ska på toaletten och sånt. Men det blir bättre för varje dag. Man tänker inte på det sen. När bebisen väl är ute kändes det inte när de sydde efteråt. Man är i sin drömbubbla. Visst det trycker neråt och det svider som eld när man kissar men det går över. Allt är värt bebisen!!

• Anonym (Ida)

Inget att vara rädd för. Första gången tog 52 timmar för mig. Mardröm. Men andra var drömmen. Tog 10 min i förlossning salen. Nästa gång blev kejsarsnitt så man vet aldrig, men det var värre efteråt.  Lustgas räddade mig. bara man andas rätt. Det hela är jättehäftigt. Att träffa och få sin bebis. Det bästa i mitt liv. meningen med livet.

Svar på tråden Ni som fött barn vaginalt, hur känns det?