Ni som fött barn vaginalt, hur känns det?
Det gör så helvetes jävla ont så man kan inte ens beskriva eller ens tänka sig smärtan. när mina värkar började så var det 1 min mellan värkarna. Jag blev igångsatt och det gick ganska snabbt direkt. När jag låg inne på förlossningen med värkarna tänkte jag: ALDRIG MER!!!
När krystarna kommer känns det som hela innanmätet i magen ska tryckas ut på en. Barnmorskan och sköterskorna försöker att minska riskerna för att man spricker genom att hålla tillbaks bebisen så den inte kommer ut för snabbt.
det är en ren jävla pina att föda. Men det är där och då. När bebisen kommer i famnen glömmer man bort allt och det är så jävla värt det.
jag bajsade ner mig då jag födde men inget jag reagerade på. Jag pruttade sköterskan i ansiktet.. det var jobbigt men vad gör man. Dom har nog sett allt under en förlossning och många har själv fött barn.
lustgasen hjälpte mig inte mer än att fokusera på andningen. epiduralen fick jag för långt in i förlossningen så den hjälpte inte.
när ungen kommit ut tänkte man att allt var klart.. men då ska man föda ut moderkakan. Dom ska stoppa upp fingrar i röv och slida och känna ifall musklerna tagit skada. Sen ska man sys. Jag sprack typ inget så fick bara nåt styng.
och sen!!! Ska man blöda som fan i flera dagar. Inte ens världens största binda håller blodet från att läka ut.
jag kunde kissa och bajsa normalt efteråt. Enda var att jag inte kunde hålla mig då jag var bajsnödig. Fick gå på toan jävlat direkt. men bajsade aldrig ner mig. men det är inget problem nu typ 3 år efter. Har inte fått några men efter förlossningen utan allt har läkt som det ska. Kan nysa utan att det kommer kiss i trosan. Hålla mig om jag är bajsnödig.
skulle jag göra om det? JA! Att föda barn är det mäktigaste upplevelsen jag varit med om. Så sjukt jävla häftig kroppen är alltså. Skulle inte ta epidural utan köra en naturlig förlossning om det gick.