sommar2020regn skrev 2023-06-30 20:35:47 följande:
Berätta, hur skulle samma BF-datum som man själv anade/ räknade ut som befruktning tyda på tjej? Det var helt nytt för mig :D Alla foster utvecklas ju more or less exakt lika mycket om friska de första månaderna :)
Det hela bygger ju på att man med säkerhet vet när befruktning skedde. Som för min del förra svängen. Jag trackade min mens och hade stenkoll på min cykel, ägglossning och därmed även befruktning. Jag blev framflyttad en vecka när jag var i vecka 11/12. Om befruktning skulle ha skett enligt det nya datumet skulle jag plötsligt ha plussat någon dag efter äl - vilket är omöjligt. Pojken föddes sen även på det bf uträknat genom min cykel.
När jag pratat runt i min familj och bekantskapskrets, likväl som läst på nätet, har alla som haft koll på sin cykel och blivit framflyttade fått en pojke. Teorin är väl att pojkar generellt är lite större än vad flickor är i motsvarande vecka. Sen kan man såklart få en pojke även om man inte blir framflyttad. Men teorin är att flickor sällan är större än för veckan, typ. Det blir intressant att se om teorin håller, för gör den det så väntar vi en flicka (eller bara en normalstor pojke då). 😂
endoabort skrev 2023-06-29 18:57:23 följande:
Är också sååå nyfiken. Kommer inte göra nipt utan får vänta till rul och se om bebisen är samarbetsvillig då.
Tycker också teorin om flyttat datum är spännande. Förra gången fick jag tidigarelagt datum två dagar, och då var det en pojke. Har fortfarande inte varit på dateringsul än (ska nästa vecka) så får se då om min uträkning stämmer eller om jag blir flyttad. Håller tummarna för en flicka den här gången, men blir lika glad för en pojk!
Jag förstår dig! hur länge har du kvar till RUL? Vi bokade som sagt var in NIPT och fick efteråt veta av vår BM att vår region numer erbjuder tidiga RUL (utöver de ?vanliga?), så vi ska göra det tidiga RULet om två veckor. Det blir spännande att se om dateringen fortfarande ?håller? eller om det blir flyttat.
Förra gången blev jag flyttad en vecka och då var det en pojke. Ändå hade jag stenkoll på min cykel och ägglossning, så jag vet att min första datering egentligen var den rätta. Omöjligt att plussa någon dag efter äl. 🤪 Jag önskar inte det ena mer än det andra, utan det är verkligen hugget som stucket. Det är nästan så att tanken på en flicka skrämmer mig lite, för jag vet bara hur man är en pojkmamma. 🤪
GravidTillSlut skrev 2023-06-29 20:19:22 följande:
Väntar också svar på NIPT. De sa 4-14 arbetsdagar till mig 🙈
Åh spännande! 14 dagar låter olidligt länge! Jag såg att du fått svar nu, så skönt! Hur känns det? Och hur lång tid tog det och vilket test gjorde du? Jag gjorde harmony, tydligen brukar man få svar inom 5 arbetsdagar vilket är på tisdag. Det blir att sitta klistrad vid telefonen kommande dagar. 😂